Informacje i publicystka: Onet liderem zasięgowym, WP przyciąga mocniej, RadioZET.pl przed RMF24.pl (TOP10)

Wśród serwisów informacyjno-publicystycznych liderem zasięgowym są Onet Wiadomości, a najwięcej odsłon zanotowały WP Wiadomości. Kilkukrotnie wzrosły wyniki Polsatnews.pl, a dział RadioZET.pl z informacjami i publicystyką ma wyższą odwiedzalność niż RMF24.pl.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Według danych z badania Gemius/PBI opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w czerwcu br. dział Wiadomości na Onecie (Ringier Axel Springer Polska) odwiedziło 9,77 mln użytkowników (to 35,9 proc. wszystkich internautów w Polsce), wykonując 154,03 mln odsłon. Na każdego przypadło średnio 15,8 odsłon.

Analogiczna sekcja WP.pl miała 9,26 mln odwiedzających i 194,37 mln odsłon, przeciętnie 21 na internautę.

Żadna z pozostałych witryn informacyjno-publicystycznych (bez uwzględniania treści regionalnych) nie osiągnęła poziomu 100 mln odsłon. Na TVN24.pl taka sekcja zanotowała 7,87 mln użytkowników i 77,3 mln odsłon (średnio 9,8 na odwiedzającego), a na Interii - 5,81 mln użytkowników i 87,49 mln odsłon (przeciętnie 15,1 na internautę).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/interia-przejecie-przez-telewizja-polsat-adam-nowe-w-zarzadzie-zygmunt-solorz-szefem-rady-nadzorczej,7170507075585665a ##

Dział informacyjny o2.pl (Grupa Wirtualna Polska) miał 7,3 mln odwiedzających i 63,35 mln odsłon, a analogiczna sekcja Gazeta.pl (Agora) - 6,72 mln użytkowników i 64,77 mln odsłon.

Oprócz TVN24.pl w zestawieniu są witryny i sekcje informacyjno-publicystyczne portali innych mediów pozainternetowych. Na RMF24.pl 6,31 mln internautów wykonało 35,85 mln odsłon, w dziale Fakt.pl (Ringier Axel Springer Polska) z informacjami i publicystyką 6,25 mln odwiedzających wygenerowało 31,15 mln odsłon, a w analogicznej sekcji Wyborcza.pl (Agora) 5,33 mln internautów wykonało 33 mln odsłon. Wyborcza.pl to jedyny portali z listy, w którym obowiązuje płatny dostęp do treści (w połowie kwietnia korzystało z niego 240 tys. subskrybentów), przy czym za darmo można czytać do 10 tekstów miesięcznie, a w drugiej połowie marca z tego limitu wyłączono wszystkie treści o epidemii koronawirusa.

Z kolei Polsatnews.pl zanotował 5,23 mln użytkowników i 37,4 mln odsłon.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/najpopularniejsze-serwisy-i-aplikacje-mobilne-w-polsce-w-czerwcu-2020-roku-onet-przed-allegro-i-wp-facebook-traci-w-mobile-u,7170508610312321a ##

grafika

Powyższa tabela obejmuje serwisy i sekcje informacyjno-publicystyczne dużych portali działające pod osobnymi markami (Wiadomości, Fakty, Informacje) i tak oznaczone w badaniu Gemius/PBI.

Natomiast ogółem portale ogólnotematyczne w kategorii informacji i publicystyki (bez treści regionalnych) notują nieco wyższą odwiedzalność. Przykładowo Onet zanotował 10,06 mln użytkowników i 163,14 mln odsłon, a WP.pl - 9,47 mln użytkowników i 202,52 mln odsłon.

Na piątym miejscu tego zestawienia jest RadioZET.pl, w którym sekcja informacyjno-publicystyczna nie działa pod osobną marką. W czerwcu odwiedziło ją 7,14 mln internautów, wykonując 43,44 mln odsłon. W porównaniu z czerwcem ub.r. osiągnęła wzrost o 1,86 mln użytkowników (35,3 proc.) i 11,51 mln odsłon (36 proc.).

grafika

Na o2.pl przed rokiem w badaniu Gemius/PBI nie było jeszcze wydzielonej sekcji informacyjno-publicystycznej. Pozostałych dziewięć serwisów łącznie miało w zeszłym miesiącu 69,84 mln użytkowników i 778,71 mln odsłon, natomiast rok wcześniej zanotowały 50,84 mln odwiedzających i 539,84 mln odsłon. Tym samym rok do roku zyskały 10 mln użytkowników (to 37,4 proc. w górę) i 238,87 mln odsłon (44,2 proc.).

Liczbowo najwięcej zyskał dział informacyjno publicystyczny Onetu - 2,65 mln odwiedzających (37,3 proc.) i 57,57 mln odsłon (59,7 proc.). W efekcie w tej pierwszej statystyce wyprzedził analogiczną sekcję WP.pl, która osiągnęła wzrost o 146,8 tys. użytkowników (1,6 proc.) i 1,38 mln odsłon (0,7 proc.).

Z kolei największy wzrost procentowe zanotował Polsatnews.pl - o 2,78 mln odwiedzających (113,8 proc.) i 28,19 mln odsłon (306,1 proc.).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/tvn24-liderem-wsrod-kanalow-newsowych-w-czerwcu-superstacja-o-66-proc-w-dol,7170509067363969a ##

W dziale informacyjno-publicystycznym na TVN24.pl przybyło 1,21 mln internautów (18,2 proc.) i 22,79 mln odsłon (41,8 proc.), na Gazeta.pl - 753,3 tys. użytkowników (12,6 proc.) i 15,24 mln odsłon (30,8 proc.), na RMF24.pl - 704,2 tys. internautów (12,6 proc.) i 7,92 mln odsłon (28,4 proc.), a na Wyborcza.pl - 1,48 mln użytkowników (38,5 proc.) i 16,11 mln odsłon (95,4 proc.).

Sekcja Fakt.pl z informacjami i publicystyką przy wzroście liczby odwiedzających o 2,08 mln (49,9 proc.) straciła 3,66 mln odsłon (10,5 proc.), natomiast analogiczny dział Interii zanotował spadek liczby użytkowników o 107,3 proc. (1,8 proc.) i wzrost liczby odsłon o 29,96 mln (52,1 proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"