Informacje i publicystyka: Onet tuż przed WP.pl, Goniec wyprzedził „Gazetę Wyborczą”

W kategorii informacyjno-publicystycznej zdecydowanie na czele są Onet i WP.pl, mające miesięcznie ok. 11 mln użytkowników. Najwięcej w porównaniu z grudniem zyskały sekcja newsowa o2.pl i Goniec.pl, ta druga witryna wysunęła się nad część informacyjno-publicystyczną portalu „Gazety Wyborczej”.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Informacje i publicystyka: Onet tuż przed WP.pl, Goniec wyprzedził „Gazetę Wyborczą”

Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w styczniu br. Onet.pl (Ringier Axel Springer Polska) w kategorii informacji i publicystyki ogólnej (czyli bez treści regionalnych i o pogodzie) odwiedziło 11,07 mln użytkowników, czyli 37,27 proc. wszystkich internautów w Polsce. Każdy spędził tam przeciętnie 48 minut i 50 sekund. Analogiczna część WP.pl (Grupa Wirtualna Polska) przyciągnęła 11 mln internautów (co dało 37,04 proc. zasięgu), każdego średnio na 55 minut i 59 sekund.

Oba portale w tej kategorii mają ponad 2,5 mln użytkowników więcej od Interii, której sekcja z newsami i publicystyką zanotowała w styczniu 8,34 mln odwiedzających, 28 minut i 59 sekund spędzonych przeciętnie przez każdego oraz 28,07 proc. zasięgu. Na nieco dłużej internautów przyciągała analogiczna część TVN24.pl: zanotowała 7,62 mln użytkowników, 25,65 proc. zasięgu oraz 29 minut i 29 sekund średniego czasu korzystania.

RMF24.pl odwiedziło 6,75 mln internautów (22,71 proc.), spędzając średnio po 8 minut i 32 sekundy. Niżej w rankingu są dwa inne portale, które w całości zaklasyfikowano do kategorii informacyjno-publicystycznej. Goniec.pl (Iberion) miał 5,91 mln użytkowników, 19,9 proc. zasięgu oraz 4 minuty i 13 sekund przeciętnego czasu korzystania, natomiast i.pl (Polska Press) - 5,67 mln odwiedzających, 19,09 proc. zasięgu oraz 3 minuty i 59 sekund średniego czasu.

Gazeta.pl przed Wyborocza.pl

W kategorii newsowo-publicystycznej są dwa portale Agory. Gazeta.pl przyciągnęła 6,38 mln internautów (21,47 proc. zasięgu), każdego średnio na 20 minut i 10 sekund, a Wyborcza.pl - 5,71 mln użytkowników (19,24 proc. zasięgu), przeciętnie na 26 minut i 32 sekundy. Platforma „Gazety Wyborczej” jako jedyna w zestawieniu oferuje treści odpłatnie. Z jej subskrypcji cyfrowej na koniec września ub.r. korzystało 292 tys. użytkowników, po spadku o 2 tys. rok do roku.

Z kolei sekcję informacyjno-publicystyczną o2.pl (Grupa Wirtualna Polska) odwiedziło 5,52 mln internautów (18,59 proc. zasięgu), spędzając przeciętnie po 17 minut i 3 sekundy.

grafika

Prawie wszystkie serwisy osiągnęły wyższą odwiedzalność niż miesiąc wcześniej, co częściowo wynika z tego, że w okresie bożonarodzeniowym polityka zwykle schodzi na drugi plan. Onet.pl w kategorii newsowo-publicystycznej zyskał 298,4 tys. użytkowników (2,8 proc.) oraz sześć minut i sekundę przeciętnego czasu korzystania (14 proc.), a WP.pl - 250 tys. internautów (2,3 proc.) oraz 8 minut i 56 sekund średniego czasu (19 proc.).

Na Interii część z informacjami i publicystyką zanotowała wzrost o 397,1 tys. użytkowników (5 proc.) i 33 sekundy spędzone średnio przez każdego (1,9 proc.), na portalu TVN24 - 333,9 tys. internautów (4,6 proc.) oraz 2 minuty i 37 sekund przeciętnego czasu korzystania (9,7 proc.), a na RMF24.pl - 316,4 tys. użytkowników (4,9 proc.) i 37 sekund przeciętnego czasu (7,8 proc.).

Goniec.pl i o2.pl zyskały 1,3 mln użytkowników

O kilkanaście proc. wzrosła odwiedzalność sekcji informacyjno-publicystycznej Gazeta.pl: zyskała 646,9 tys. internautów (11,3 proc.) oraz 2 minuty i 40 sekund spędzonych średnio przez każdego (15,2 proc.).

Jeszcze mocniej zwiększyły się zasięgi dwóch innych witryn. Na Goniec.pl liczba użytkowników poszła w górę o 1,26 mln (27 proc.) przy spadku przeciętnego czasu korzystania o 57 sekund (18,4 proc.), natomiast sekcja newsowa o2.pl zyskała 1,27 mln internautów (30 proc.) oraz 4 minuty i 5 sekund średniego czasu (31,5 proc.).

Goniec pod względem zasięgu wyprzedził część informacyjno-publicystyczną Wyborcza.pl, na której ubyło 378,9 tys. użytkowników (6,2 proc.) przy wzroście przeciętnego czasu o 43 sekundy (2,8 proc.). Natomiast i.pl zanotował wzrost o 56,2 tys. odwiedzających (1 proc.) i 21 sekund spędzonych średnio przez każdego (9,6 proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"