ING opracował dla Grupy Żywiec pierwszy na rynku system rozliczeń gotówkowych on-line

ING Bank Śląski wdrożył dla Grupy Żywiec nowatorski model obsługi wpłat gotówkowych. Nowe rozwiązanie polega na umieszczeniu w oddziałach firmy wrzutni on-line, pozwalających na deponowanie zebranych środków i księgowanie ich w czasie rzeczywistym. To pierwszy tego typu system rozliczeń gotówkowych w Polsce.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Innowacyjność projektu ING Banku Śląskiego sfinalizowanego dla Grupy Żywiec polega na umieszczeniu w jej  oddziałach  nowoczesnych wrzutni on-line, pozwalających na księgowanie w czasie rzeczywistym wpłat gotówkowych (w tym bilonu), zdeponowanych w bezpiecznych kopertach depozytowych. Rozwiązanie to pozwala na dokonanie wpłaty gotówkowej przez pracowników Grupy Żywiec w prosty i szybki sposób, przy zachowaniu najwyższych standardów bezpieczeństwa. W ramach projektu Bank jest odpowiedzialny za montaż i utrzymywanie urządzeń oraz organizację całego procesu obsługi gotówkowej - od momentu zdeponowania wpłat gotówkowych we wrzutni on-line, poprzez transport, aż po księgowanie środków w czasie rzeczywistym na dedykowanych rachunkach. Proces ten kończy się automatycznym i natychmiastowym dostarczeniem Grupie Żywiec szczegółowych informacji o dokonanych wpłatach. Bank oferuje także rozwiązania w oparciu o technologię zapisywania danych na temat wpłat gotówkowych w formie kodów mozaikowych. Pozwala ona na bezbłędne przekazywanie informacji od wpłacającego do finalnego beneficjenta, a w rezultacie na automatyczną identyfikację każdej wpłaty gotówkowej w systemie finansowo-księgowym.

- Podejście ING Banku w zakresie budowania długofalowych relacji z dużymi podmiotami korporacyjnymi opiera się na kompleksowym poznaniu i dobrym zrozumieniu specyfiki procesów w działalności biznesowej naszych klientów oraz odpowiednim dopasowaniu do nich rozwiązań, nawet jeśli wymaga to bardzo złożonych struktur produktowych i niestandardowego podejścia. To potrzeby klientów i ich dogłębne zrozumienie są dla nas stałą inspiracją do tworzenia innowacyjnych rozwiązań w obszarze bankowości transakcyjnej. Projekt sfinalizowany dla Grupy Żywiec wpisuje się w tę filozofię - tak właśnie rozumiemy bycie zaufanym doradcą i partnerem biznesowym dla klientów korporacyjnych w wyzwaniach, z którymi oni mierzą się w swojej działalności - powiedział Maciej Gołaś, Dyrektor Departamentu Sprzedaży Produktów Transakcyjnych Klientów Strategicznych w ING Banku Śląskim.

- Zamontowane w oddziałach Grupy Żywiec wrzutnie to novum w Polsce, nie tylko w branży FMCG. Zależało nam na rozwiązaniu uszytym na miarę, w którym priorytetem byłoby bezpieczeństwo i komfort naszych kierowców, tak by nie musieli się martwić, czy zdeponowana gotówka jest bezpieczna i czy została prawidłowo rozliczona i zaksięgowana. Chcieliśmy też, by wrzutnie, choć zamontowane w naszych oddziałach, były własnością banku, a deponowane w nich środki trafiały w czasie rzeczywistym na nasz rachunek w banku. Najtrudniejsza była pierwsza faza projektu kiedy razem z  ING wypracowywaliśmy  odpowiednie rozwiązanie systemowe dostosowane do specyfiki naszej dystrybucji. Dzięki elastyczności banku oraz zrozumieniu naszych potrzeb udało nam się stworzyć produkt, który spełnia nasze oczekiwania, jest łatwy i przyjazny w użyciu dla naszych Kierowców oraz nie stwarza problemów technicznych – powiedziała Karolina Tarnawska, Dyrektor ds. Skarbu i Kontroli Kredytowej w Grupie Żywiec.

ING Bank Śląski stale podejmuje działania mające na celu tworzenie innowacyjnych usług bankowości transakcyjnej. Klienci oczekujący pełnej automatyzacji w obszarze zarządzania transakcjami gotówkowymi i bezgotówkowymi księgowanymi na rachunkach mogą skorzystać na przykład z oferowanej przez ING Bank usługi WebService będącej alternatywą do systemów bankowości internetowej. Umożliwia ona m.in. automatyczną komunikację między systemami finansowo-księgowymi klienta oraz banku w celu przesyłania instrukcji płatniczych czy też pobierania wyciągów bankowych i plików analitycznych.

Grupa Żywiec S.A. jest jednym z największych producentów piwa w Polsce oraz częścią Grupy Heineken. Rocznie sprzedaje pow. 11 mln hl piwa warzonego w pięciu browarach w Warce, Elblągu, Leżajsku oraz Arcyksiążęcym Browarze w Żywcu i Brackim Browarze Zamkowym w Cieszynie. Najważniejsze marki Spółki to Heineken, Żywiec, Warka, Tatra, Specjal, Strong i Leżajsk. Marką flagową jest Żywiec – jedno z największych piw eksportowych w Polsce, sprzedawane za granicą od ponad stu lat, obecnie w ponad 40 krajach świata. Ważną część portfolio Grupy Żywiec stanowią piwa regionalne: Królewskie (Polska centralna), Leżajsk (południowo-wschodnia) i Specjal (północna). Firma prowadzi również dystrybucję zagranicznych piw specjalnych (Desperados, Paulaner, Murphy’s, Guinness i Kilkenny) oraz polskich piw specjalnych (Kaper, Żywiec Porter). Grupa Żywiec S.A. jest największym pracodawcą w branży i zatrudnia ponad 5000 osób. Jest również jedyną spółką spośród największych producentów piwa notowaną na GPW w Warszawie, gdzie zadebiutowała 24.09.1991 r. Obecnie Grupa Żywiec posiada najbardziej zróżnicowaną ofertą na polskim rynku piwa, oferując kilkudziesięciu tysiącom partnerów biznesowych ponad 30 różnych piw.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele