Nowy świat Carrefour Arkadia
W warszawskim hipermarkecie Carrefour Arkadia, który jest pierwszym w Polsce sklepem zorganizowanym według wprowadzanego przez sieć nowoczesnego modelu hipermarketu, przestrzeń handlowa została przemyślana od nowa i zreorganizowana zgodnie z koncepcją światów produktów. Połączono w niej idee nowoczesności, podkreślenia jakości produktów, nie rezygnując z zapewnienia klientom najniższych cen.
Zmianie uległa aranżacja działów, kolorystyka i część wyposażenia sklepu. Powierzchnia sprzedaży sklepu została zmodernizowana, co pozwoliło na rozszerzenie oferty i uzupełnienie o dodatkowy asortyment. Aranżacja asortymentu w światy produktów została przygotowana tak, aby klienci mając pogrupowane i jasno opisane działy produktów mogli zrobić zakupy szybko i sprawnie. Oferta została wzbogacona i uzupełniona o nowe grupy produktowe, aby każdy klient tego sklepu znalazł dla siebie dopasowaną ofertę.

Nowe oblicze sklepu Carrefour w Arkadii, to przestrzenne, kolorowe wnętrza, czytelna komunikacja cen oraz promocji, podświetlone stonowanym światłem wybrane stoiska i artykuły oraz atmosfera nowoczesności i komfortu. Celem reorganizacji sklepu było przede wszystkim zagwarantowanie klientom praktycznych, wygodnych i szybkich zakupów w przyjemnej atmosferze.
„Inspiracją dla nowej aranżacji przestrzeni w Carrefour Arkadia była chęć stworzenia nowoczesnego, praktycznego i przyjaznego klientom sklepu, którego wnętrze i oferta będą oczarowywać klientów, zachęcając do zakupów. Mam nadzieję, że ten nowy koncept hipermarketu, będzie cieszył się uznaniem klientów, których komfort i zadowolenie z robionych zakupów stawiamy zawsze na pierwszym miejscu. Z propozycją podobnych przekształceń Carrefour będzie występował w swoich najbardziej prestiżowych lokalizacjach i centrach handlowych. W najbliższym czasie zamierzamy wprowadzić podobne zmiany w dwóch innych warszawskich hipermarketach, w których połączymy nowoczesną, otwartą i przejrzystą formę organizacji sklepu z dbałością o zapewnienie klientom atrakcyjnej oferty produktów w możliwie najniższych cenach. Będą do nich należały sklepy Carrefour Reduta i Carrefour Targówek” – powiedział Jean Anthoine, prezes Carrefour Polska.

Nowa, przyjazna dla klientów, organizacja sklepu - światy produktów
Oferta produktowa została zreorganizowana w tzw. światy, o czym wyraźnie komunikują oznaczenia działów - są to: artykuły sezonowe, multimedia, kultura, dom, zwierzęta domowe, uroda, dziecko oraz moda i targ świeżości. Każdy ze światów charakteryzuje się specjalną, wyrazistą kolorystyką i aranżacją przestrzeni, przejrzystością oferty oraz wyjątkową estetyką, która przejawia się w dbałości o szczegóły aranżacji poszczególnych stoisk. Na szczególną uwagę zasługuje nowa aranżacja strefy produktów świeżych, nazwana targiem świeżości. Dominują w niej kolory czerni i fioletu, podkreślające estetykę stoisk i kolory eksponowanych towarów. Dodatkowo, poprzez zastosowanie zupełnie nowej formy oświetlenia, w doskonały sposób pokazano ofertę produktów, uwidaczniając ich wszelkie walory.

Nieznacznej modyfikacji kolorystycznej uległy działy produktów spożywczych (pakowanych, tzw. dużej konsumpcji), drogerii oraz napoje. Udoskonalono system informacji o rozmieszczeniu produktów, który umożliwia ich łatwe odnalezienie. W ten sposób połączono nowoczesność z tradycyjną ekspozycją oferty dyskontowej. Odświeżono także dział perfumeryjny i nazwano go „urodą”, gdzie oprócz wzbogacenia oferty handlowej zadbano o przyjemną atmosferę stoiska. Dzięki temu w hipermarkecie Carrefour Arkadia wszyscy znajdą coś dla siebie, zarówno klienci szukający towarów w najniższych cenach, jak i osoby zainteresowane produktami markowymi.
Po wprowadzeniu zmian w koncepcji sklepów franczyzowych Carrefour Express, zmiany w hipermarketach Carrefour są kolejnym krokiem rozwoju sieci w Polsce. Poprzez realizację kolejnych inwestycji, Carrefour chce utrzymać wiodącą pozycję na rynku i stać się najbardziej cenioną i lubianą przez klientów siecią handlową w Polsce. Zmiany, które Carrefour prezentuje w ostatnich miesiącach wpisują się w strategię całej Grupy, której celem jest utrzymanie pozycji lidera wielkiej dystrybucji w Europie oraz czołowego gracza na rynkach światowych.












