InPost wyda 200 mln zł na swoje akcje. Żeby nagradzać menedżerów

Rada nadzorcza InPostu postanowiła, że firma przeznaczy do 46 mln euro na skup swoich akcji. Celem jest realizacja programu motywacyjnego.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
InPost wyda 200 mln zł na swoje akcje. Żeby nagradzać menedżerów
Rafał Brzoska, szef InPostu

W komunikacie giełdowym InPostu zapowiedziano, że firma nabędzie do 2,3 mln swoich walorów, płacąc za nie maksymalnie 46 mln euro (czyli 199,2 mln zł, przy kursie 4,33 euro/zł). Skup potrwa do końca stycznia 2025 roku lub wcześniejszego wyczerpania puli.

Jako cel wskazano realizację krótko- i długoterminowych programów motywacyjnych. Nie podano, ilu menedżerów spółki uczestniczy w takich programach.

Zgodę na realizację skupu walne zgromadzenie InPostu wydało wiosną 2022 roku.

Inwestorzy i kurs akcji InPostu

Największym akcjonariuszem InPostu jest czeski fundusz inwestycyjny PPF Group, do którego należy 143,74 mln walorów stanowiących 28,75 proc. kapitału i głosów na walnym zgromadzeniu. Amerykański fundusz Advent International, który we wrześniu br. sprzedał 20 mln akcji spółki po 17 euro za sztukę, nadal jest właścicielem 54,92 mln walorów (10,98 proc.).

Natomiast do A&R Investments, wehikułu inwestycyjnego Rafała Brzoski, założyciela i twórcy InPostu, należy 62,45 mln akcji (12,49 proc.). Pozostałe 238,9 mln walorów mają mniejsi inwestorzy.

W czwartek krótko przed godz. 16 za akcję InPostu płacono 17,44 euro. Przez minione 12 miesięcy kurs spółki urósł o dwie trzecie, z poziomu niecałych 10,5 euro.

grafika

W trzecim kwartale 2024 r. grupa InPost przy wzroście przychodów o 22,6 proc. do 2,53 mld zł zarobiła na czysto 250 mln zł. W trzech kwartałach zainwestowała 986 mln zł, o 40 proc. więcej niż przed rokiem.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Chiński e-commerce wart już ponad 11 mld zł w Polsce. Rząd mówi o nierównej konkurencji

Chiński e-commerce wart już ponad 11 mld zł w Polsce. Rząd mówi o nierównej konkurencji

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie
Materiał reklamowy

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie

Stacja Deutsche Welle na czarnej liście Rosji

Stacja Deutsche Welle na czarnej liście Rosji