Meta ogranicza reklamy do nastolatków na Instagramie i Facebooku

Meta Platforms ogranicza kierowanie reklam do nastolatków na Instagramie i Facebooku. Firma wprowadza szereg zmian w kierowaniu reklam, kierując się wyzwaniami wewnętrznymi i zewnętrznymi.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Meta ogranicza reklamy do nastolatków na Instagramie i Facebooku
Fot. Pixahive

Nowe zmiany w kierowaniu reklam ogłoszone przez Meta Platforms we wtorek dotyczą sposobu, w jaki młodzi ludzie są "atakowani" reklamowani na jej platformach. Przede wszystkim wcześniejsze interakcje nastolatków z postami nie będą już wpływać na treść reklam, na które są narażeni.

Komunikat zapowiadający zmiany stwierdza, że: „Wiek i lokalizacja będą jedynymi informacjami o nastolatku, których użyjemy do wyświetlania im reklam. Wiek i lokalizacja pomagają nam nadal zapewniać nastolatkom reklamy przeznaczone dla ich wieku oraz produkty i usługi dostępne tam, gdzie mieszkają”.

Posunięcie to jest rozszerzeniem zmian wprowadzonych w zeszłym roku, dodatkowo usuwającym możliwość targetowania reklam na podstawie kryteriów, w tym płci.

Nastolatki mogą nadal ukrywać niektóre lub wszystkie informacje przed określonym reklamodawcą. Tematy już ograniczone w zasadach Meta Platforms zostaną domyślnie ustawione na „mniej”, więc nastolatki nie będą mogły zdecydować się na treści, które mogą nie być odpowiednie dla wieku.

Obawy o wpływ reklam na zdrowie psychiczne

Zmiana ta jest wprost nazwana „ograniczeniem” możliwości reklamodawców, jeśli chodzi o dotarcie do nastolatków. Możliwość kierowania odpowiednich reklam do nastolatków jest kontrowersyjna, szczególnie w świetle obaw dotyczących wpływu reklam w mediach społecznościowych na zdrowie psychiczne. W rezultacie ta zmiana prawdopodobnie służy rozwianiu tych obaw i – z punktu widzenia Meta – odparciu wszelkich dalszych restrykcji regulacyjnych nałożonych na Facebooka i Instagrama.

Meta zobowiązała się również do dostarczania dokumentacji mającej na celu informowanie nastolatków, w jaki sposób ich dane są wykorzystywane do celów reklamowych. W komunikacie prasowym stwierdzono, że zmiany „odzwierciedlają badania, bezpośrednie opinie rodziców i ekspertów ds. rozwoju dzieci, zasady praw dziecka ONZ i globalne regulacje”.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/meta-facebook-kara-390-mln-euro-za-naruszenie-prywatnosci,7169722488993921a ##

W zeszłym roku Urząd ds. Standardów Reklamowych stwierdził, że 3,8 proc. reklam wyświetlanych w mediach społecznościowych osobom w wieku 11-17 lat dotyczyło produktów podlegających ograniczeniom, w tym alkoholu. Jest to zatem problem zarówno regulacyjny, jak i reputacyjny dla platform mediów społecznościowych i reklamujących się za ich pośrednictwem marek, którym grozi grzywna i dalsze regulacje, jeśli nie wywiążą się ze swoich zobowiązań.

Meta na celowniku ws. przetwarzania danych użytkowników

Zmiany te odzwierciedlają szersze dostosowanie do prywatności w całym ekosystemie reklamowym Meta. Na firmę nadal mają wpływ zmiany wprowadzone przez Apple w ustawieniach prywatności. UE wydała właśnie wyrok w sprawie możliwości wykorzystania przez Meta zgody w momencie rejestracji do przetwarzania danych w ramach RODO.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/unia-europejska-zmusila-meta-rezygnacja-reklama-targetowana,7169732937635969a ##

Meta odwołuje się od orzeczenia UE i oświadcza, że ​​jej podejście do gromadzenia danych było wcześniej akceptowane przez Komisję Ochrony Danych. Stwierdza: „Brakowało jasności regulacyjnej w tej kwestii, a debata wśród organów regulacyjnych i decydentów, wokół której podstawy prawnej jest najodpowiedniejsza w danej sytuacji, trwa już od jakiegoś czasu”.

Meta właśnie ogłosiła uruchomienie na żywo swojego systemu redukcji wariancji (VRS), zaprojektowanego „w celu ułatwienia sprawiedliwej dystrybucji reklam w technologiach Meta”. Chociaż obecny produkt został zaprojektowany specjalnie z myślą o wspieraniu reklam mieszkaniowych w Stanach Zjednoczonych, firma ogłosiła, że w najbliższej przyszłości rozszerzy jego zastosowanie na reklamy dotyczące zatrudnienia i kredytów w USA.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele