Instagram w Polsce dużo popularniejszy niż Twitter, a Wykop niż Chomikuj. Liderem Facebook (TOP10 platform społecznościowych)

Zdecydowanym liderem wśród platform społecznościowych w Polsce jest Facebook - prowadzi zarówno wśród serwisów www, jak i aplikacji mobilnych. Mimo spadku w skali miesiąca aplikacja Instagram ma dużą przewagę nad Twitterem, a Wykop wyprzedza Pinterest i Chomikuj.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Serwis Facebook we wrześniu br. odwiedziło w Polsce 21,16 mln realnych użytkowników (czyli 75,02 proc. wszystkich polskich internautów), którzy wykonali tam 2,57 mld odsłon. Natomiast aplikacja mobilna Facebooka miała 12,97 mln użytkowników, a Facebook Lite - 2,06 mln - pokazują dane z badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

Za Facebookiem jest Instagram, mając trzy-cztery razy mniej użytkowników i ponad 10 razy mniej odsłon. Jego serwis www zanotował we wrześniu 7,59 mln odwiedzających i 226,21 mln odsłon, a aplikacja mobilna - 6,31 mln użytkowników.

Na Twitterze 4,95 mln polskich internautów wykonało 49,78 mln odsłon, natomiast Wykop.pl przy 4,48 mln użytkowników miał 72,62 mln odsłon. W zestawieniu jest tylko jeszcze jedna polska witryna - Chomikuj.pl (służący do przechowywania i udostępniania plików) z 2,34 mln użytkowników i 36,07 mln odsłon.

Listę uzupełniają Pinterest.com (2,98 mln odwiedzających i 21,99 mln odsłon) oraz aplikacja Snapchat (2,27 mln).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/wp-pl-wyprzedzila-onet-interia-przez-olx-pl-whatsapp-mocno-w-gore-gemius-pbi-z-pazdziernika,7170812059723393a ##

W zestawieniu nie ma YouTube’a (we wrześniu miał 19,26 mln użytkowników i 891,56 mln odsłon) klasyfikowanego w badaniu Gemius/PBI w kategorii wideo i klasyfikowanego jako komunikator Messengera (15,11 mln użytkowników).

grafika

Z miesiąca na miesiąc Facebook zyskał 440 tys. użytkowników i 217,13 mln odsłon (to odpowiednio 2,1 i 9,2 proc.), a jego aplikacja mobilna straciła 1,29 mln użytkowników (9,1 proc.).

Instagram.com przy spadku liczby odwiedzających o 835,1 tys. (9,9 proc.) zyskał 65,62 mln odsłon (40,9 proc.), natomiast jego aplikacja mobilna straciła 1,15 mln użytkowników (15,4 proc. w dół).

Kolejne trzy serwisy zanotowały spore spadki. Twitter stracił 97,2 tys. użytkowników i 17,66 mln odsłon (1,9 i 26,2 proc.), Wykop - 202,8 tys. odwiedzających i 1,95 mln odsłon (4,3 i 2,6 proc.), a Pinterest - 519,4 tys. użytkowników i 6,99 mln odsłon (14,8 i 24,1 proc.).

Natomiast liczba użytkowników Snapchata wzrosła o 297 tys. (15 proc.), a 62,5 tys. (3,1 proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele