Kaddy Reeves zaczęła wrzucać zdjęcia na swoje instagramowe konto 9 stycznia br. W ciągu siedmiu tygodni dorobiła się ponad 43 tys. obserwujących, opublikowała 42 posty (które same mają tysiące polubień) – w większości zdjęcia, na których pozuje mniej lub bardziej roznegliżowana. „19-latka po prostu żyjąca życiem” - brzmi opis jej profilu. Problem w tym, że Reeves wcale nie żyje.
Instagramerka jest bowiem stworzona przez sztuczną inteligencję, choć osoby odpowiedzialne za jej konto nigdzie o tym nie wspominają. Ograniczono już jednak możliwość dodawania komentarzy do postów.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/meta-platforms-model-jezykowy-ai-sztuczna-inteligencja-jak-dziala,7169691277760641a ##
Kaddy Reeves od jesieni ub.r. ma również konto na Twitterze (18,2 tys. śledzących). Tam wrzuca także filmiki, które również bez większej swady komentuje (przykładowo: „jaki klaun okrada kierowcę Ubera lol”).

Kaddy nie jest jedyną instagramerką stworzoną przez AI, jednak zwykle zarządzający takim kontem informują o fakcie, że ich podopieczna bądź podopieczny w rzeczywistości nie istnieją. - Ciężko powiedzieć, czy to start nowego trendu. Faktem jest, że możliwości AI są nieskończone i takich osób może być nieskończenie wiele, ze względu na to, że nieskończenie wiele jest kontentu – mówi Wojtek Kardyś, konsultant biznesowy, specjalista od komunikacji internetowej i digital marketingu. - Może przyjść zalew takich postaci. Uważam, że Instagram powinien zatem umożliwić weryfikację takich „osób”. Powinno być oznaczenie, że mamy do czynienia z osobą wirtualną, stworzoną przez sztuczną inteligencję – podkreśla.

Zdaniem Kardysia, moda na tego typu postaci może szybko przeminąć. - To będzie raczej ciekawostka, chwilowy trend. Ludzie szybko znudzą się ładnymi osobami, które będą tylko ładne, a nie będą miały żadnej wartości dodanej – twierdzi.
- Może to być rozwiązanie dla marek, ale również szybko się wypali. Wpadną na to trzy czy cztery marki i trzeba będzie wymyślić coś nowego. Samo stworzenie takiej postaci nie będzie już innowacją – dodaje Kardyś.
Czy jednak za Kaddy i innymi jej podobnymi idą zagrożenia dla użytkowników mediów społecznościowych? - Oczywiście. Zarówno dla naszej psychiki, jak i zagrożenia związane choćby ze scammingiem. Ale to temat na inną dyskusję. To jak z nożem: może być do krojenia, a może kogoś skrzywdzić. Oczywiste jest to, że można to wykorzystać w dwojaki sposób – mówi Kardyś.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/sztuczna-inteligencja-jak-dziala-branza-kreatywna-szansa-i-wyzwanie-jakie-zagrozenie,7169691887142529a ##
Niedawno jeden z użytkowników Twittera zaprezentował zdjęcia z imprezy, która nigdy się nie odbyła – również stworzyła ją sztuczna inteligencja. Zdjęcia na pierwszy rzut oka wyglądały realistycznie, ale bywały detale, które odróżniały widniejące na nich postaci od prawdziwych ludzi.











