Instagram debiutuje reklamami w kanałach profili użytkowników

Instagram (Meta) debiutuje reklamami w kanałach profili użytkowników. Mają one pomóc platformie odrobić straty w przychodach z reklam.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Instagram debiutuje reklamami w kanałach profili użytkowników
Fot. Pixahive

Ponieważ użytkownicy masowo opuszczają platformy należące do Meta, a skoncentrowane na prywatności aktualizacje iOS firmy Apple stopniowo ograniczają zdolność firmy do wyświetlania ukierunkowanych reklam, Instagram ma problemy. W drugim kwartale br. Meta, właściciel platformy zanotowała pierwszy w swojej historii kwartalny spadek przychodów.

Rok po tym, jak firma zobaczyła, że ​​jej wycena osiągnęła najwyższy w historii poziom 1 biliona dolarów, gigant technologiczny stracił teraz około dwóch trzecich tej wartości. Pod koniec września akcje firmy spadły do ​​najniższej wartości od 2019 roku.

Więcej możliwości reklamowych

Aby odzyskać malejące przychody z reklam, Meta ogłosiła, że dodaje nowe formaty reklam do Instagrama. Reklamodawcy w aplikacji wkrótce będą mogli umieszczać reklamy na  stronie głównej, a także w kanałach profilu użytkownika.

Nowy format zostanie udostępniony reklamodawcom na całym świecie.

Poza tym firma testuje również reklamy na kanałach profilowych – kanałach, do których można uzyskać dostęp, gdy użytkownik odwiedza profil innego użytkownika, klika post i przewija. Reklamy będą testowane tylko na pełnoletnich użytkownikach z kontami publicznymi. W ramach procesu testowania Meta wypróbuje nowy model zarabiania, który umożliwia twórcom zarabianie na reklamach pojawiających się w ich kanałach profilowych.

„Reklamy w kanale profilu dają reklamodawcom możliwość łatwego poszerzenia zasięgu przy użyciu istniejących zasobów kanałów, jednocześnie zapewniając ludziom takie samo spersonalizowane wrażenia z reklam, jakie mają w głównym kanale Instagram” – napisała firma w swoim poście.

Meta ogłosiła też, że ​​debiutuje również w wersji beta nowej oferty reklamowej AR, która będzie dostępna zarówno dla miejsc docelowych w kanale, jak i Stories. Korzystając z technologii stworzonej przez Spark AR, marki mogą „zachęcać ludzi do interakcji z [efektami wizualnymi] poprzez ich otoczenie”.

Dodatkowo spółka wprowadza nowe formy reklamy dla wielu reklamodawców, które umożliwiają markom lepsze wykorzystanie intencji konsumentów. Gdy użytkownik zaangażuje się w reklamę w swoim kanale, Instagram będzie teraz wyświetlać więcej reklam marek, które mogą być istotne dla użytkownika, wykorzystując możliwości uczenia maszynowego.

W zeszłym miesiącu firma zadebiutowała z nową ofertą reklamową dla Facebook Reels, po udanym wprowadzeniu reklam Instagram Reels w zeszłym roku. Od tego miesiąca spółka podobno testuje na Facebooku Reels reklamy „karuzeli obrazów” – przewijalne reklamy graficzne umieszczane pod treścią Facebook Reels.

Ogłoszone dziś nowe funkcje reklamowe – choć prawdopodobnie nie spodobają się użytkownikom – mogą przyciągnąć bardzo potrzebne dodatkowe wpływy z reklam dla Meta i pomóc jej lepiej zarabiać na wciąż powstającej ofercie Reels, konkurenta TikTok.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą