Instagram z nowymi narzędziami dla marek. Poda informacje o statystykach w Reels

Należący do Facebooka serwis Instagram zapowiedział wprowadzenie nowych rozwiązań analitycznych dla użytkowników biznesowych i twórców. Platforma będzie podawała dokładne statystyki dotyczące treści zamieszczanych w sekcji Reels, udostępni też dodatkowe narzędzia w sekcji Live.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Instagram z nowymi narzędziami dla marek. Poda informacje o statystykach w Reels

Instagram, którego właścicielem jest Facebook to serwis zyskujący wciąż na popularności, zarówno w skali globalnej, jak i w Polsce. Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w marcu br. Instagram zanotował w naszym kraju 9,87 mln odwiedzających i 33,83 proc. zasięgu.

Nowe narzędzia analityczne

Instagram buduje swoją strategię biznesową nie tylko na indywidualnych użytkownikach, ale także na stałej współpracy z markami. Właśnie dlatego zapowiedział, że zamierza im udostępnić nowe narzędzia analityczne.

Według planów użytkownicy kont biznesowych oraz uznani twórcy publikujący na Instagramie otrzymają możliwość przeglądania statystyk dotyczących materiałów na platformie Reels wprowadzonej w połowie 2020 r. Reels to sekcja służąca do udostępniania krótkich kreatywnych treści wideo. Funkcjonalnością i konceptem przypomina TikToka.

Jak zapowiada Instagram podmioty prowadzące swoją aktywność w ramach Reels będą mogli zobaczyć liczbę odtworzeń konkretnych materiałów, liczbę polubień, komentarzy oraz udostępnień.

Takie rozwiązanie ma pomóc użytkownikom w ocenie tego, w jaki sposób powinni prowadzić swoją komunikację za pośrednictwem Reels.

grafika

Zmiany mają także dotyczyć działającej na Instagramie platformy Live. Tutaj autorzy treści, oprócz dotychczasowych narzędzi otrzymają także dostęp do takich statystyk jak liczba komentarzy oraz polubień, czy też zasięgi konkretnych treści w serwisie.

Instagram zapowiada, że wspomniane opcje będą udostępniane użytkownikom w najbliższych miesiącach. Na razie jednak nie jest znany dokładny harmonogram terminów i konkretnych rynków.

W pierwszym kwartale br. przychody Facebooka poszły w górę rok do roku o 48 proc. do 26,17 mld dolarów, a zysk netto - z 4,9 do 9,5 mld dolarów. Z jego platform miesięcznie korzysta już 3,45 mld użytkowników, a tylko z Facebooka - 2,85 mld.

 

ps
Autor artykułu:
ps
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem