Internauci rzadko wykorzystują social media do spraw związanych z obsługą klienta

Konsumenci wykorzystują różnego rodzaju kanały do kontaktowania się z działami obsługi klienta, ale rzadko decydują się na media społecznościowe. Dlaczego?

km
km
Udostępnij artykuł:

Z badania przeprowadzonego w sierpniu 2015 r. przez Nice Systems i Boston Consulting Group (BCG) wynika, że 65 proc. internautów na świecie nie korzysta z social media do kontaktowania się z działami obsługi klienta.

W tej grupie 33 proc. jako przyczynę wskazuje na zbyt długi czas potrzebny do załatwienia sprawy w ten sposób, 32 proc. na ograniczoną funkcjonalność tego kanału, a 30 proc. na jego niepraktyczność w przypadku bardziej złożonych problemów. Badani wskazywali także m.in. na brak prywatności oraz brak możliwości dojścia do skutecznego rozwiązania.

grafika

Badanie Contact Solutions wykazało z kolei, że preferowaną metodą komunikacji z firmą dla 29,7 proc. Amerykanów kupujących z poziomu urządzeń mobilnych jest telefon. 26 proc. respondentów wskazało na witrynę internetową firmy, a 20,6 proc. na internetowy czat.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"