Tylko co szósty internauta kiedykolwiek zdecydował się naskładanie pisemnych skarg na błędy zawarte w serwisachtransakcyjnych lub niewłaściwą obsługę w witrynach tego typu. 13proc. użytkowników sieci kierowało swoje negatywne opinie dokonkretnych firm, a 3 proc. do organizacji branżowych lubkonsumenckich. Natomiast pozostałe 84 proc. internautów nigdy niereagowało w ten sposób na podobne nieprawidłowości.
Zamiast przekazywać krytyczne uwagi o serwisach transakcyjnychodpowiedzialnym za nie firmom i organizacjom użytkownicy dzielą siętakimi opiniami ze znajomymi. O negatywnych doświadczeniach podczaskorzystania ze stron tego typu nie opowiadało nigdy innym osobomtylko 4 proc. internautów, sporadycznie robi to 22 proc., często -33 proc., a bardzo często - aż 41 proc. z nich. Użytkownicy siecinajczęściej (86 proc. wskazań) wykorzystują w tym celu kontaktybezpośrednie i komunikację przez internet (51 proc.). Niecorzadziej negatywne opinie o serwisach transakcyjnych zostająumieszczane na forach dyskusyjnych (32 proc. wskazań), stronachinternetowych konkretnych firm (21 proc.) i w serwisachspołecznościowych (17 proc.).

Ankieta dotycząca korzystania z serwisów transakcyjnych zostałaprzeprowadzona przez firmę Polskie Badania Internetu wśródwybranych losowo użytkowników portali onet.pl, wp.pl, interia.pl igazeta.pl. 90 proc. z 1038 respondentów zadeklarowało korzystanie wciągu ostatniego roku z witryn tego typu, a w grupie ankietowanychbyło nieco więcej kobiet oraz osób starszych, mających wyższewykształcenie i mieszkających w dużych miastach niż wśród ogółupolskich internautów.











