Internet niezbędny do życia (infografika)

Co trzeci student i pracownik w młodym wieku uważa internet za podstawowy czynnik niezbędny do życia, porównywalny z powietrzem, wodą, pokarmem i schronieniem - wynika z badania Cisco.

km
km
Udostępnij artykuł:

Ponad połowa respondentów stwierdziła również, że nie mogłaby żyć bez internetu, określając go jako "integralny element ich życia".

Co trzeci student i pracownik (33 proc.) biorący udział w globalnym badaniu wierzy, że internet to czynnik podstawowy. Prawie połowa (49 proc. studentów i 47 proc. pracowników) respondentów uważa, że jest on "prawie tak samo ważny".

Ogółem czterech na pięciu studentów i młodych pracowników twierdzi, że internet pełni niezwykle ważną rolę w ich życiu codziennym. Ponad połowa respondentów (55 proc. studentów i 62 proc. pracowników) stwierdziła, że nie mogłaby żyć bez internetu, określając go "integralnym elementem ich życia".

grafika

 

grafika

 

 

W obliczu wyboru między łączem internetowym a samochodem większość studentów na całym świecie – prawie dwóch na trzech (64 proc.) – wybrałaby łącze internetowe.

grafika

 

Dwóch na pięciu studentów (40 proc.) biorących udział w badaniu na całym świecie stwierdziło, że internet jest dla nich ważniejszy niż randki, spotkania ze znajomymi lub słuchanie muzyki.

Poprzednie pokolenia preferowały kontakty osobiste z innymi ludźmi, natomiast pokolenie przyszłości skłania się ku interakcjom internetowym. Więcej niż jeden student na czterech (27 proc.) stwierdził, że aktualizacja konta na Facebooku jest ważniejsza od chodzenia na imprezy i randki, słuchania muzyki lub spędzania czasu ze znajomymi.

grafika

 

Dwie trzecie studentów (66 proc.) oraz ponad połowa pracowników (58 proc.) stwierdza, że urządzenia mobilne (laptop, smartfon, tablet) są "najważniejszą technologią w ich życiu".

Smartfony mają szansę przejąć od komputerów biurkowych pozycję najpopularniejszego narzędzia w perspektywie globalnej. 19 proc. studentów uważa smartfony za swoje "najważniejsze" urządzenia wykorzystywane na co dzień. Dla porównania wartość dla komputerów biurkowych w tej kategorii wynosi 20 proc.

grafika

 

Na korzyść urządzeń mobilnych wśród studentów i młodych pracowników spada popularność telewizji. Na całym świecie mniej niż jeden student (6 proc.) i jeden pracownik (8 proc.) na 10 stwierdził, że telewizor jest najważniejszym urządzeniem technologicznym w jego codziennym życiu.

Tylko jeden student i pracownik (4 proc.) na 25 respondentów badanych na całym świecie stwierdził, że najważniejszym źródłem informacji jest gazeta. 2 studentów na 5 (21 proc.) nie kupiło drukowanej książki (poza podręcznikami niezbędnymi podczas zajęć dydaktycznych) w księgarni od ponad dwóch lat lub nie kupiło jej nigdy.

grafika

 

Około 9 studentów (91 proc.) i pracowników (88 proc.) na 10 na całym świecie przyznało się do posiadania konta w serwisie Facebook. 89 proc. studentów i 73 proc. pracowników z tej grupy sprawdza swoje konto co najmniej raz dziennie. 1 osoba na 3 (33 proc.) z tej grupy przyznała, że sprawdza swoje konto co najmniej 5 razy dziennie.

grafika

 

Studenci informują również o częstych przypadkach przerywania pracy nad projektami lub zadaniami domowymi, spowodowanych wiadomościami wysyłanymi przez komunikatory, aktualizacjami portali społecznościowych i połączeniami telefonicznymi. W określonej godzinie ponad 4 studentów na 5 (84 proc.) potwierdziło co najmniej jeden przypadek przerwania pracy. Prawie 1 student na 5 (19 proc.) stwierdził, że praca została przerwana co najmniej sześciokrotnie – co daje średnią co najmniej raz na 10 minut. 1 student na 10 (12 proc.) przyznał, że przestał liczyć przypadki przerwania pracy podczas prób skupienia się na projekcie.

grafika

 

7 na 10 pracowników "zaprzyjaźniło" się ze swoimi kierownikami i/lub współpracownikami na Facebooku. W Stanach Zjednoczonych zanotowano niższy odsetek pracowników, którzy "zaprzyjaźnili" się z kierownikami – postąpił tak zaledwie 1 na 4 (23 proc.), mimo że 2 na 5 (40 proc.) zaprzyjaźniło się ze współpracownikami. Spośród pracowników korzystających z portalu Twitter ponad 2 na 3 (68 proc.) śledzi działania kierownika lub współpracowników na tym portalu. 42 proc. z nich śledzi działania przedstawicieli obu grup jednocześnie, natomiast jedna trzecia (32 proc.) preferuje zachować prywatność w swoim życiu.

grafika

 

Infografika ilustrująca wyniki badania

grafika

Badanie zostało przeprowadzone na zlecenie firmy Cisco przez agencję InsightExpress, zewnętrzną firmę ze Stanów Zjednoczonych zajmującą się badaniami rynkowymi. Badanie globalne składało się z dwóch ankiet - jedna z nich dotyczyła studentów, a druga młodych pracowników w wieku do 30 lat. Każda ankieta przeprowadzona została wśród 100 respondentów z każdego z 14 krajów, co dało całkowitą liczbę 2,8 tys. respondentów. Badanie przeprowadzono w następujących 14 krajach: USA, Kanada, Meksyk, Brazylia, Wielka Brytania, Francja, Hiszpania, Niemcy, Włochy, Rosja, Indie, Chiny, Japonia i Australia.

km
Autor artykułu:
km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"