Internet dla Polaków medium pierwszego wyboru. Polsat i TVN 24 najważniejszymi stacjami

Gdyby musieli ograniczyć korzystanie z mediów do jednego kanału, niemal 6 na 10 badanych wskazuje Internet - pokazują dane agencji mediowej Wavemake. To wciąż najbardziej niezastąpione medium, ale już nie aż tak jak w szczycie pandemii, gdy było pierwszym wyborem dla 2/3 internautów. Podium najważniejszych dla Polaków stacji telewizyjnych tworzą Polsat, TVN 24 i TVN.

jd
jd
Udostępnij artykuł:

Gdyby musieli ograniczyć korzystanie z mediów do zaledwie jednego kanału, 58 proc. polskich internautów wskazuje na sieć jako tę najbardziej niezastąpioną. Dla 17 proc. badanych najważniejszym medium pozostaje telewizja. Jej znaczenie rośnie wraz z wiekiem badanych – wśród osób po 45 roku życia niemal co czwarta postawiłaby na TV jako medium pierwszego wyboru, pokazuje badanie Wavemaker.

W stosunku do wiosny ub.r. nastąpił lekki spadek znaczenia sieci (z 67 proc.), a wzrost znaczenia TV (z 12 proc.). Niewykluczone, że jest to efekt pandemii, która zwiększyła znaczenie domowej rozrywki, w tym telewizji, w życiu sporej części badanych - wskazano w badaniu.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/polsat-najwyzej-oceniana-telewizja-widzowie-pozbyliby-sie-najchetniej-trwam-i-tvp-info ##

YouTube najważniejszy w internecie, Polsat i TVN24 w telewizji

W przypadku Polaków najbardziej przywiązanych do internetu nie zmienił się ranking top 3 najważniejszych stron w sieci. Gdyby byli zmuszeni, by ograniczyć korzystanie z internetu do jednego serwisu, najwięcej badanych zdecydowałoby się na Youtube z wynikiem 27 proc., który na podium uzupełniają Facebook (21 proc.) i Netflix (16 proc.).  

Z kolei w rankingu najważniejszych stacji TV ranking top 3 tworzą Polsat (18 proc.), TVN 24 (także 18 proc.) i TVN (16 proc.). Pozycja TVN 24 wyraźnie wzrosła, co zapewne również ma związek z rosnącą wagą informacji w pandemicznej wciąż rzeczywistości. Ostatnie miejsce zajęła TVP2  zwynikiem 9 proc.

grafika

- Choć Wavemaker stawia badanych przez czysto hipotetycznym wyborem, to ich wskazania dowodzą całkiem realnej siły mediowych marek. Szczególnie w odniesieniu do Youtube i Facebooka otrzymujemy obraz silnej dominacji i potwierdzenie, że dla wielu osób te serwisy to niemal synonim internetu. Nie dziwią więc rosnące oczekiwania wobec ich właścicieli - mówi Paweł Gala, szef Wavemaker.

Badanie znaczenia mediów to część Projektu Cyfrowizja VI, który agencja Wavemaker realizowała pod koniec czerwca 2021 r. na grupie 1500 Polaków z dostępem do sieci.

jd
Autor artykułu:
jd
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele