Internetowa kampania Heyah

Co łączy Zainfekowanych, Polujące Pielęgniarki, Ostrą Siostrę i zarażone portale?

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Większość z nas zdążyła już zauważyć, że Polskę w lipcu i sierpniu opanowała epidemia Heyah. Jesteś zainfekowany, Heyah pozytywny? Musisz odwiedzić Centrum Epidemii...

Zgodnie ze swoją strategią, Heyah ruszyło w Internecie z taką samą ofensywą, jak w świecie rzeczywistym. Na początku internetowa kampania Heyah prowadziła do teasera www.zainfekowani.pl/intro, nawiązującego do kampanii telewizyjnej. Zadaniem mikrowitryny było zainteresowanie Internautów klimatem scen z życia codziennego, w którym zabrakło ludzi i zachęcenie do interakcji z elementami tego środowiska

Kolejnym krokiem było uruchomienie Centrum Informacyjnego o Epidemii na www.zainfekowani.pl. Internauci mogli znaleźć tutaj wiadomości na temat rozprzestrzeniającej się epidemii Heyah - letnich akcjach nad morzem i na Mazurach.

Odbył się również konkurs Heyah, w którym zadaniem uczestników było przesyłanie swoich relacji z akcji Zainfekowani. Zwykle opowiadali oni o tym, jak sami zostali zainfekowani i przesyłali swoje zdjęcia. Poniżej fragment wypowiedzi nagodzonej "Curylki":

Curylka: "jestem chora heyah czuje to, gdyż heyah nagminnie wydaje heyah odgłosy heyah podobnezauważyłam u siebie te heyah objawy podczas wyjścia z domu (to był heyah straszny dzień)poczułam się heyah zainfekowanaspytałam heyah znajomych, którzy heyah zaczęli zachowywać się heyah podobnie do mnie …."

Karatekaa: "CZeść nazywam się Sebastian Cieślik mieszkam w sosnowcu i dużo osób zna mnie po pseudonimie HEYAH :-) a wszystko z powodu zarażenia się HEYaH było to parę tygodni temu nad naszym bałtyckim morzem…"

Heyah wspólnie z FFCreation wyłoniło 65 finalistów, którym zostały rozdane nagrody - telefony Heyah Nokia, materace, koszulki oraz inne gadżety Heyah.

"Zainfekowani.pl" to przede wszystkim jednak niekonwencjonalne opracowanie graficzne, wiele barwnych animowanych elementów, które miały za zadanie wciągnąć użytkowników w interakcję, oraz specjalna atrakcja…: striptiz! Każdy może zostać zbadany przez Ostrą Siostrę lub Pielęgniarza Grzesia, którzy w zależności od akcji wybieranych przez Internautę powoli się rozbierają. Można wybierać pomiędzy kilkoma opcjami scenariusza, a także polecić zabawę poprzez intrygującą kartkę pocztową swoim znajomym. Kartki spełniały funkcję narzędzi marketingu wirusowego.

Internauci mogą się również pobawić w polowanie na wirusy z szalonymi pielęgniarkami w grze "Łapman". Zastosowano tu ciekawy projekt graficzny nawiązujący do "ołówkowych, odręcznych rysunków".

A co wspólnego z tym wszystkim maja zarażone portale?W drugiej fazie kampanii "Zainfekowani" na popularnych stronach www były prowadzone nietypowe działania reklamowe. Bakterie z emitowanego na stronie głównej Wirtualnej Polski Toplayera rozprzestrzeniły się i zamieniły cały tekst serwisu w nieczytelne "robaczki"… Podobne objawy można było zaobserwować na innych portalach - m.in. płonął serwis www.gryonline.pl, onet.pl ulegał korozji, natomiast na Hip-Hop.pl pojawił się Toplayer: "Nie słuchaj Hip-Hopu! Wróć do klasyki!", a zamiast informacji o muzie można było poczytać o...filharmonii.

W sierpniu realizowany jest rozbudowany sponsoring na takich serwisach, jak: http://czat.wp.pl, www.tenbit.pl, www.fotka.pl, czy www.sms.pl, www.clubbing.waw.pl i wielu innych.

Całością produkcji i kreacji internetowej "Zainfekowanych" zajęła się agencja FFCreation.com, która była odpowiedzialna za design i programowanie, jak również za strategię internetową copywriting, sesje zdjęciowe, przeprowadzenie konkursu oraz nadzorowanie kampanii internetowej. Media zostały zaplanowane i wykupione przez OMD.

Strategia i pomysł całej kampanii w spoczywał w rękach G7.Za działania BTL odpowiedzialna była agencja Polymus BTL.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji