Internetowe Gazele: rozwijaj się lub zgiń

Katowice i Kraków to kolejne miasta w których nagrody za dynamiczny rozwój odebrali przedstawiciele firm z branży e-commerce. E - Gazele to ranking małych i średnich firm sprzedających w internecie, który przygotowała redakcja „Pulsu Biznesu” na podstawie danych opracowanych przez firmę ARC Rynek i Opinia.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

W rankingu znalazło się blisko 300 firm z ponad 13 tys. zajmujących się e-handlem. Główne kryteria jakie brane były pod uwagę to przyrost przychodów w 2013 r. w porównaniu z 2012 rokiem i osiągane zyski.

W Katowicach i Krakowie spotkali się przedsiębiorcy z woj. opolskiego, dolnośląskiego, śląskiego, podkarpackiego, świętokrzyskiego i małopolskiego. Wśród nich byli np. sprzedawcy artykułów dla dzieci (www.lulajbaby.com), sklep on-line z rowerami i akcesoriami (www.bikestacja.pl ) czy sklep internetowy zajmujący się sprzedażą produktów dietetycznych, zdrowej żywności oraz suplementów diety (www.krukam.pl)

Nowy sklep www to dobry pomysł na rozwój e-biznesu

O swoim biznesie opowiadali podczas paneli dyskusyjnych towarzyszących uroczystościom wręczania statuetek. Firmy mocno stawiają na aktywną komunikację z klientami nie tylko poprzez polepszanie serwisu konsumenckiego, ale np. tworząc nowe sklepy z inną ofertą i kierując na nie ruch z głównego, dotychczasowego sklepu. Wszyscy uczestnicy e-Gazel podkreślali znaną biznesowi prawdę: kto się nie rozwija, ten ginie. W kontekście e-commerce ten wniosek jest wyjątkowo trafny, bo e-commerce to obecnie najdynamiczniejsza branża na polskim rynku, notująca dwucyfrowe wzrosty rok do roku.

Korzystają na tym wszyscy uczestnicy rynku. Zarówno firmy obsługujące płatności, banki jak i operatorzy logistyczni. Wśród nich jest Poczta Polska. – E-commerce dla Poczty to ogromna szansa, którą wykorzystujemy do zmiany naszej oferty. Budujemy pozycję firmy, która kompleksowo obsługuje rynek e-handlu. Oprócz logistyki stawiamy na bezpieczeństwo obrotu paczkowego, bo to dzisiaj jeden z najbardziej istotnych aspektów dla firm e-commercowych. Widać to dobrze na naszym portalu ecommerce.poczta-polska.pl gdzie pokazujemy ofertę parasolową Grupy Poczta Polska – mówił Janusz Wojtas, członek zarządu Poczty Polskiej podczas gali w Katowicach.

Po pierwsze logistyka

To co dzisiaj buduje obraz rynku to oprócz efektywnej sprzedaży 24 godziny na dobę jest zapewnienie odpowiedniego serwisu logitystycznego. – Poczta Polska wspiera szybko rozwijający się i bardzo dynamiczny e-biznes oferując cały szereg nowoczesnych usług dla klienta końcowego – mówił Ireneusz Piecuch, wiceprezes Poczty Polskiej w panelu e-Gazel w Krakowie. – Polscy e-przedsiębiorcy, wybierając doświadczonego i zaufanego partnera, jakim jest Poczta, mogą skupić się na tym, co dla nich najważniejsze - kreowaniu oferty, doborze produktu, sprzedaży oraz rozwoju biznesu i ekspansji międzynarodowej. Skuteczną logistykę przesyłek krajowych i zagranicznych, usługi finansowo-ubezpieczeniowe, w tym szybkie płatności czy e-zwroty zapewniamy my – dodał Ireneusz Piecuch.

Ranking e-Gazel Biznesu został przygotowany przy udziale Poczty Polskiej, Banku Pocztowego i MasterCard przez Puls Biznesu oraz ARC Rynek i Opinia.

Lista laureatów: http://egazele.pb.pl/

grafika

dostarczył

infoWire.pl

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu