Inwestycyjne ramię PKO Banku Polskiego najlepszym brokerem w regionie

Wzrost międzynarodowej pozycji PKO Banku Polskiego zyskał odzwierciedlenie w kolejnych nagrodach. Prestiżowy brytyjski magazyn World Finance przyznał inwestycyjnemu ramieniu największego krajowego banku tytuły: „Corporate Broker of the Year 2011 in Eastern Europe”, „Online Broker of the Year 2011 in Eastern Europe” oraz „Advisory Brokers of the Year 2011 in Eastern Europe”.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Nagrody potwierdzają skuteczność wdrażanej od zeszłego roku Strategii „Lider” na lata 2010-2012. Zgodnie z nią PKO Bank Polski ma wzmacniać pozycję we wszystkich ważnych segmentach rynku, w tym właśnie na rynku inwestycyjnym.

W zeszłym roku braliśmy udział w największych transakcjach IPO, SPO i ABB w Polsce. Dom Maklerski PKO Banku Polskiego był zaangażowany między innymi w rekordowe na polskim rynku oferty publiczne PZU, Tauronu oraz Giełdy Papierów Wartościowych. Nasza aktywność pozwoliła nie tylko na umocnienie się na pozycji lidera w Polsce, ale również na wypłynięcie na szersze, europejskie wody – mówi Jakub Papierski, Wiceprezes Zarządu PKO Banku Polskiego odpowiedzialny za Obszar Bankowości Inwestycyjnej.

Pozycję Banku jako regionalnego lidera w sektorze finansowym potwierdzają wyniki niedawnego rankingu brytyjskiej firmy Brand Finance obejmującego najbardziej wartościowe marki bankowe na świecie w 2011 roku. Instytucją finansową o najdroższym brandzie w Polsce, jak i całym regionie Europy Środkowo-Wschodniej, okazał się być PKO Bank Polski.

Całkowita koncentracja na potrzebach Klientów i prowadzone przez Zarząd Banku działania modernizacyjne owocują nie tylko znaczną poprawą wyników finansowych, ale także systematycznym wzrostem wartości marki. To właśnie pozytywny wizerunek PKO Banku Polskiego sprawia, że jest on najchętniej wybieraną instytucją finansową przez kolejne pokolenia Polaków – mówi Zbigniew Jagiełło, Prezes Zarządu PKO Banku Polskiego.

Warto przy tym zwrócić uwagę na niezwykle pozytywną tendencję dotyczącą wartości marki największego krajowego banku. Według wyliczeń Brand Finance, marka PKO Banku Polskiego w ciągu ostatnich dwóch lat podrożała prawie 2,5-krotnie. O ile w 2009 roku była ona wyceniana na 638 mln dolarów, to obecnie jej wartość wynosi już niemal 1,5 mld dolarów.

***

PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego pod względem wyników finansowych. Po 3. kwartale 2010 roku osiągnął zysk netto w wysokości 2,5 mld zł, co stanowiło blisko 29 proc. zysku polskiego sektora bankowego w tym okresie. Z 28-procentowym udziałem w rynku Bank zajmuje także czołowe miejsce w sprzedaży kredytów, oferując oprócz tradycyjnych kredytów hipotecznych również preferencyjne kredyty mieszkaniowe z dopłatą państwa. PKO Bank Polski jest wielokrotnie nagradzany w wielu prestiżowych rankingach. Oferta kredytu hipotecznego, pod względem dostosowania do nietypowych oczekiwań klientów, została uznana za najlepszą na rynku przez porównywarkę finansową Comperia.pl. Bank został również doceniony za elastyczność oferty tych kredytów, które mogą być udzielane na sfinansowanie różnych celów oraz w kategorii najlepszego banku oszczędnościowo-inwestycyjnego. Aż pięć produktów PKO Banku Polskiego: kredyt hipoteczny, kredyt gotówkowy, konto, lokata i karta kredytowa, zostało nagrodzonych przez miesięcznik Reader’s Digest certyfikatami „Produkt Roku 2010” jako najczęściej i najchętniej wybierane przez klientów. Bank jest też m.in. laureatem „Złotego Bankiera” za najlepszy na rynku kredyt hipoteczny, a także zwycięzcą konkursu „Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców” oraz posiadaczem certyfikatu „Firma Przyjazna Klientowi”. Według analiz firmy badawczej MillwardBrown SMG/KRC PKO Bank Polski cieszy się najwyższym zaufaniem spośród badanych instytucji finansowych – 3/4 ankietowanych ufa jego stabilności finansowej. PKO Bank Polski jest również najsilniejszym wizerunkowo bankiem w kraju, o czym świadczy pozycja lidera rankingu „Top Marka” według magazynu Press. Jest także najdroższą marką na polskim rynku bankowym. Specjaliści z magazynu The Banker wycenili jej wartość na miliard dolarów, a w rankingu Rzeczpospolitej „Polskie Marki 2010”  jej wartość została określona na 3,6 mld zł.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą