IPG Mediabrands ogłosiło, że rozszerza swoją praktykę tworzenia treści kreatywnych, uruchamiając na całym świecie Mediabrands Content Studio (MBCS), które będzie działać na 12 rynkach.
Jak podano w komunikacie, MBCS to oparta na danych praktyka dotycząca treści, zbudowana na inteligencji i wglądzie, jaki zapewniają media, o tym, które treści łączą marki z ludźmi w najbardziej przekonujący i spersonalizowany sposób.MBCS skoncentruje się na tworzeniu strategii treści dla klientów Mediabrands na całym świecie, z podejściem skoncentrowanym na trzech nowych kategoriach treści: możliwościach związanych z marką z partnerami medialnymi; treściach cyfrowych, które napędzają wydajność i zaangażowanie; oraz długiej i krótkiej oryginalnej treści opartej na marce.
Komórką pokieruje Brendan Gaul jako global chief content officer, kierujący działaniami studia treści na wszystkich rynkach i podlegający Darylowi Lee, dyrektorowi generalnemu Mediabrands Global.

Firma podaje, że stworzenie MBCS jest kluczowym krokiem w kierunku celu, jakim jest ściślejsza integracja nowych i innowacyjnych modeli treści z rozwiązaniami klienckimi. MBCS będzie koordynować i łączyć możliwości Mediabrands w zakresie treści na całym świecie, aby wykorzystać moc danych i wiedzy medialnej do tworzenia treści, które rozwijają marki.
Na swoim nowym stanowisku Gaul będzie liderem w zakresie treści MBCS na kluczowych rynkach globalnych. Gaul był wcześniej globalnym dyrektorem ds. treści i szefem UM Studios, agencji zajmującej się kreatywnymi treściami. Gaul dołączył do UM z McCann w 2006 roku i w tym samym roku założył w agencji medialnej pierwsze kreatywne studio contentowe. Wkrótce potem objął ster w UM Studios, współpracując z globalnymi markami, takimi jak Johnson & Johnson, Coca-Cola i BMW.

Gaul jest uznawany na całym świecie za lidera w dziedzinie treści, zasiada w jury na Cannes Lions Festival of Creativity i Brand Film Festival w Nowym Jorku, jest członkiem Rady Doradczej ds. Brand Storytelling w Sundance i członkiem rady doradczej Google ds.gGlobalnych twórców w Zgromadzeniu Google.











