Obecnie na rynku najnowsze modele iPhone’ów to iPhone 11, iPhone 11 Pro oraz iPhone 11 Pro Max, które zostały wprowadzone do sprzedaży we wrześniu 2019 r.
3 rozmiary ekranu i procesor A14
Apple ma w planach wprowadzenie na rynek kolejnej rodziny swoich flagowców oznaczonych jako iPhone 12. Źródłem ostatnich informacji na ich temat jest analityk rynku nowych technologii Jon Prosser.
W materiale wideo opublikowanym na swoim kanale Front Page Tech oraz na Twitterze podał on, że Apple zakończyło prace nad designem smartfonów i jest już gotowe do ich produkcji.

Jedna z istotnych zmian w wyglądzie nowych iPhone'ów dotyczy wcięcia u góry ekranu. Podobno notch ma być mniejszy w porównaniu z dotychczasowymi modelami.
Ponadto Jon Prosser twierdzi, że Apple zaprezentuje jesienią 4 wersje iPhone'a 12. Każda z nich ma zostać wyposażona w łączność 5G i procesor A14 Bionic.
Dwa podstawowe modele o nazwie iPhone 12 mają różnić się przekątną ekranu, będą dostępne w wersji 5,4 i 6,1 cala. Poza tym mają otrzymać aparat fotograficzny z podwójnym obiektywem i aluminiową obudowę.

Bardziej zaawansowane wersje - 6,1-calowy iPhone 12 Pro i 6,7-calowy iPhone 12 Pro Max - mają z kolei zostać wyposażone w obudowę ze stali nierdzewnej oraz główny aparat fotograficzny z trzema obiektywami, wzbogacony o skaner Lidar.
Opóźniona premiera
Tradycyjnie Apple organizuje premiery nowych iPhone’ów i niektórych innych produktów we wrześniu każdego roku. Początkowo koncern planował zaprezentowanie iPhone’ów 12 na wrzesień 2020 r. Jednak w związku z pandemią koronawirusa już w marcu br. pojawiły się informacje o możliwej zmianie terminu tegorocznego wydarzenia.

Według niektórych obecnych doniesień możliwy jest scenariusz, zgodnie z którym we wrześniu Apple pokaże jedynie podstawową wersję iPhone’a 12, natomiast premiery bardziej zaawansowanych wersji smartfona odbędą się w późniejszym terminie, być może nawet w roku 2021.
W czwartym kwartale ub.r. Apple osiągnął wzrost przychodów sprzedażowych o 8,9 proc. do 91,82 mld dolarów oraz zysku netto z 19,96 do 22,24 mld dolarów. Mocno wzrosły wpływy ze sprzedaży iPhone’ów, urządzeń wearables, akcesoriów domowych i usług, a także w Europie oraz Amerykach. Zmalała natomiast wartość sprzedaży Maców i iPadów.











