Trzecie miejsce (za CNN) zajęła marka producenta smartfonaApple, a na całej liście znalazły się jeszcze dwa należące do niegobrandy - iPod (7.) i Mac (16.).
Po dwie marki w czołowej piętnastce rankingu miały również firmyMicrosoft (Xbox - 5., Microsoft - 11.) i Sony (Sony - 9.,PlayStation - 15.).
W swoim rankingu firma Vitrue nie uwzględniła takich znanychtechnologicznych marek jak Google, Yahoo i Facebook, tłumacząc, żesą one podstawa samych serwisów społecznościowych oraz że poddawałaanalizie firmy, które używają społecznej technologii, a nie te,które są technologią.
Pełen ranking 'The Vitrue 100 Top Social Brands of 2008'przedstawia się następująco:
1. iPhone2. CNN3. Apple4. Disney5. Xbox6. Starbucks7. iPod8. MTV9. Sony10. Dell11. Microsoft12. Ford13. Nintendo14. Target15. PlayStation16. Mac17. Turner18. Hewlett-Packard19. Fox News20. BlackBerry21. ABC22. Coke23. LG24. Best Buy25. Honda26. eBay27. Sharp28. Lincoln29. NBA30. Pepsi31. General Motors32. McDonald's33. General Electric34. Walmart35. NFL36. Mercedes37. BMW38. Samsung39. Nike40. Subway41. Dodge42. Pandora43. CBS44. Mercury45. NBC46. Disneyland47. last.fm48. Toyota49. Cadillac50. Chevy51. Jeep52. Netflix53. Nascar54. Suzuki55. Red Bull56. Wendy's57. Burger King58. Volkswagen59. REI60. Nissan61. T-Mobile62. Verizon63. Macy's64. AT&T65. Guess66. Victoria's Secret67. Walt Disney World68. Audi69. TBS70. Cartoon Network71. IKEA72. SEGA73. Kia74. Porsche75. Fox76. Intel77. IBM78. VH179. MLB80. Cisco81. Oracle82. Saturn83. Sprite84. Subaru85. Adidas86. BP87. AMC88. Chili's89. The Gap90. Capital One91. Hyatt92. Costco93. KFC94. Adult Swim95. Jet Blue96. Taco Bell97. Converse98. Sirius99. Puma100. Sears

źródło: Marketing Charts











