Izabella Miejłuk

rozmowa wortalu Wirtualnemedia.pl z dyrektor generalną MTV Networks Polska

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Marcin Szumichora:Od 11 kwietnia objęła Pani stanowisko dyrektora generalnego MTV Polska. Jak do tego doszło?

Izabella Miejłuk: Zostałam awansowana na stanowisko dyrektora generalnego z pozycji dyrektora ds. rozwoju biznesowego i komunikacji. Z MTV związana jestem od początku istnienia polskiego biura, czyli od 2000 roku.

Jakie zadania zostały przed Panią postawione?

Przede wszystkim jestem odpowiedzialna za zapewnienie oglądalności kanałom MTV i tym samym za programowy i kreatywny rozwój obu stacji. Moim bardzo ważnym zadaniem jest również realizacja celów biznesowych w sprzedaży i dystrybucji.

W jakim kierunku, pod Pani kierownictwem, będzie zmierzać MTV?

Zarówno ja, jak i zespół, z którym mam przyjemność pracować, będziemy starać  się tworzyć jeszcze lepszą ofertę dla polskich młodych widzów. Fani MTV szukają u nas trendów, muzyki, inspiracji, której nie w żadnej innej stacji telewizyjnej w Polsce. Chcemy tej inspiracji dostarczać naszym widzom, reklamodawcom i partnerom jeszcze więcej.

Co zamierza Pani zmienić w MTV Polska?

MTV Polska ma za sobą bardzo udany rok. Nasze wyniki oglądalności w grupie wiekowej 13-24 wzrosły w ciągu tego roku o ponad 60%. W zeszłym roku postawiliśmy na seriale z iście MTV-owskim "spinem" i te właśnie pozycje w naszej ramówce cieszą się największą popularnością wśród widzów jak i są żywiołowo dyskutowane w mediach i na internetowych forach. Będziemy walczyć, aby ten rosnący trend w oglądalności MTV Polska utrzymać również w tym roku.

Które obecnie programy są najchętniej oglądane w MTV?

Nasi widzowie niezmiennie uwielbiają "Jackassa". Dwa inne ramówkowe hity to "Pimp my ride" i "Wade Robson Project".

Czy w MTV będzie więcej polskich produkcji?

Od kwietnia wystartowaliśmy w MTV Polska z odmienionym, nowoczesnym i na wskroś polskim "MTV Select". Select to nasza codzienna "porcja" polskich celebrities, wieści z polskich kin, recenzji dostępnych u nas gier komputerowych i ogólnie dawka wszelkiej maści informacji i materiałów, które zainteresować mogą naszego widza.

Zmieniając temat. Właściciel telewizja MTV nabył kilka miesięcy temu telewizją VIVA. Jak obecnie wygląda proces łączenie obu tych podmiotów?

MTV Networks Polska i Viva Polska działają jako dwa niezależne podmioty i nie są mi znane szczegóły na temat czasu i sposobu integrowania obu organizacji.

Czyli o planach wobec VIVA nic może Pani powiedzieć?

Jak wspomniałam wyżej, MTV i Viva działają niezależnie. Nie jestem właściwą osobą, by wypowiadać się na temat planów Vivy. Jedyne, co mogę powiedzieć, bazując na zdarzeniach z rynku niemieckiego, węgierskiego i szwajcarskiego: Viva w tych krajach jest bardzo ważną częścią portfolio kanałów muzycznych, należących do Viacom i nikt nie zamierza jej likwidować.

Czym VIVA i MTV będą się miały od siebie różnić?

Nie jestem w stanie udzielić odpowiedzi na to pytanie.

A co dalej z MTV Classic? Od jakiegoś czasu można zauważyć, że stacja umiera, nic się tam praktycznie nie dzieje.

Zamierzamy wprowadzić gruntownie zmiany w MTV Classic i ten moment się zbliża. Mam nadzieję, ze najpóźniej do końca czerwca tego roku zmienimy ten kanał na stację bardziej nowoczesną, kolorową i lepiej dopasowaną do oczekiwań dorosłego, zainteresowanego muzyką widza.

Czy zmieni się także nazwa MTV Classic?

Jest to bardzo prawdopodobne. Myślimy nad wprowadzeniem do Polski lokalnej wersji międzynarodowego kanału z portfolio MTV Networks - VH1.

A co z formułą tego kanału?

Kanał pozostanie stacja dla dorosłych fanów muzyki i popkultury. Mając nieograniczoną możliwość korzystania z przebogatej biblioteki VH1 dysponowalibyśmy programami na temat światowych gwiazd nie do obejrzenia na żadnej innej antenie... .

Czy MTV planuje uruchomić w Polsce w najbliższym kolejne nowe kanały?

Przyglądamy się uważnie rynkowi polskich kanałów tematycznych i nie wykluczamy takiej możliwości. Do Viacomu należy bardzo wiele kanałów, które mają według mnie duży potencjał i mogą być atrakcyjne dla polskich widzów.

 A które kanały są rozważone i kiedy taki nowy kanał mógłby pojawić się na naszym rynku?

Viacom (właściciel MTV - przyp. red.) ma w swoim portfolio kanały dziecięce, filmowe, komediowe, rozrywkowe i każde z tych pól wydaje nam się interesujące. Oczywiście za każdym razem trzeba przeanalizować koszt uruchomienia lokalnej wersji danej stacji tematycznej - niektóre z tych kanałów sę bardzo drogie w produkcji musimy przeanalizować czy jest to dla MTV Networks Polska opłacalne.W tym roku nie planujemy uruchomić nowych kanałów. Może w przyszłym roku, ale jak wspomniałam, wszystko zależy od wyników naszych badań.

Coraz prężniej rozwija się telewizja 4fun.tv. Jak duże jest to zagrożenie dla MTV?

Każdą konkurencje trzeba bacznie obserwować i nie lekceważyć. Taka jest też postawa MTV wobec 4fun.TV.

I na koniec już. Czym polskie MTV różni się od swojego amerykańskiego odpowiednika czy też największych europejskich "mutacji" MTV?

Polskie MTV gra polską muzykę, ma polskie programy, polskich prezenterów, i jest tworzone w Polsce. Prawdopodobnie MTV jest generalnie bardziej światową marką niż na przykład Viva, ale taka jest strategia sieci. Mówi się o MTV, ze jest "oknem na muzyczny i młodzieżowy świat" i takie pozycjonowanie nam odpowiada. MTV Polska jest oknem na świat dla młodych Polaków.

Czym w najbliższym czasie zaskoczy MTV?

Jeżeli teraz zdradzę, to nikt już nie będzie zaskoczony, jak się "to" wydarzy:).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów