J.A. Baczewski Whisky - tak mocna, a tak łagodna

Marka J.A. Baczewski przywraca polskie tradycje produkcji whisky. Kontynuuje historię Special Polish Whisky wytwarzanej od początku XX wieku w lwowskiej destylarni Baczewskiego. Dzisiejsza J.A. Baczewski Whisky to nowoczesne odwzorowanie nie tylko receptury, ale i opakowania pierwowzoru.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

- Światowy boom na whisky pozwolił konsumentom odkryć całe bogactwo gatunków i receptur, ale również regionów pochodzenia whisky, różnych tradycji. Whisky to nie tylko Szkocja i Irlandia, ale również Stany Zjednoczone, Kanada, Japonia, Tajwan i wiele innych krajów - mówi Robert Ogór, Prezes AMBRA S.A.

W ciągu pięciu ostatnich lat rynek whisky w Polsce podwoił się. To najszybciej rozwijająca się kategoria alkoholi. Rosnące dochody i aspiracje Polaków zmieniają ich stosunek do alkoholu. Podczas gdy konsumpcja czystej wódki spada, wydatki konsumentów na whisky przekroczyły już 2 miliardy złotych i wynoszą tyle samo, co wydatki na wino. Poszukujemy różnorodności, autentyczności i produktów z tożsamością.

- Nadszedł więc czas na odkrycie polskich korzeni w produkcji whisky. Jedną z takich historii jest Special Polish Whisky wytwarzana od początku XX wieku w lwowskiej destylarni Baczewskiego. J.A. Baczewski Whisky kontynuuje te tradycje. Podwyższona zawartość alkoholu przy jednocześnie unikalnej recepturze na łagodną aromatyczną whisky to właśnie produkt wywodzący się ze starej lwowskiej szkoły whisky - podkreśla Robert Ogór.

Nowa J.A. Baczewski Whisky jest już dostępna w sklepach spożywczych oraz w sieci dedykowanej alkoholom mocnym Distillers Limited (sklepy partnerskie Centrum Wina). Jej recepturę opracowała rodzina Baczewskich - najsłynniejszy ówczesny producent spirytualiów.

- Choć wyróżnia ją wyższa 43% zawartość alkoholu, zachowała swoje łagodne oblicze. Dlatego mówimy o niej „tak mocna i tak łagodna” - mówi Anna Wiśniak, Senior Brand Manager AMBRA S.A. - Dzięki temu jeszcze lepiej odpowiada preferencjom polskich konsumentów. To propozycja dla osób, które są już w świecie whisky, ale poszukują nowości, interesują się historią whisky, jej pochodzeniem, tradycją, różnorodnością. Czyli głównie dla mężczyzn w wieku 30+, nastawionych na odkrywanie głębi kategorii, otwartych na nowe doznania i skłonnych do eksperymentowania. Zainspirowani tradycjami rodziny Baczewskich, przywracamy też blask i sławę dawnych opakowań tej legendarnej marki - dodaje Anna Wiśniak.

- Z wielką satysfakcją przyjęliśmy zlecenie na pracę nad nowym opakowaniem J.A. Baczewski Whisky. Rzadko mamy okazję projektować whisky i to dla tak renomowanej marki. Noblesse oblige - mówi Dyrektor Kreatywny Brandy Design Maciej Konopka. - Co oczywiste w tej sytuacji, sięgnęliśmy do przebogatej ikonografii marki, starając się zaczerpnąć z niej to, co komunikuje jej ponadczasowy charakter, a zarazem stworzyć opakowanie współczesne, nowoczesne, będące naturalną konsekwencją dotychczas wytyczonej drogi, a więc poniekąd minimalistyczne i stojące na najwyższej półce wśród polskich alkoholi.

Jak podkreśla Maciej Konopka nowe opakowanie J.A. Baczewski Whisky jest swego rodzaju pomostem pomiędzy historią marki a konwencją świata whisky, którą dzisiaj znamy.

- Stąd wybór czerni, szarości i lekko miedzianego złota, zastosowanych na matowym papierze. Tak duże wyzwanie wymagało wielu prób i czasu - przyznaje Maciej Konopka.

W nadchodzącym sezonie świątecznym J.A. Baczewski Whisky dostępna będzie w karafce lub dodatkowo w prezentowej tubie. Premierze towarzyszy kampania sprzedażowa (atrakcyjne materiały POS i ekspozycje) oraz cykl filmów nawiązujących do tradycji lwowskiej szkoły whisky stworzonych z myślą o mediach społecznościowych.

Cena detaliczna: 79 zł

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?