Jacobs - kawowy nr 1

Kraft Foods Polska S.A. (KFP), niezmiennie już od trzech lat pozostaje liderem rynku kaw w Polsce.

kk
kk
Udostępnij artykuł:

Z roku na rok udziały ilościowe i wartościowe Kraft Foods rosną. Firma posiada jedną z najszerszych ofert na rynku. Jest obecna we wszystkich segmentach detalicznych: kaw ziarnistych i mielonych, kaw rozpuszczalnych oraz mix’ów kawowych. Jako jedyny producent KFP sprzedaje swoje produkty w pięciu kategoriach kawy: mielonej, rozpuszczalnej, cappuccino, 3 w 1 oraz typu ready to drink (gotowe do wypicia napoje w puszce) - podano w komunikacie.

W 2005 roku Kraft osiągnął 26,5% udział wartościowy oraz 22% udział ilościowy w całym rynku kaw w Polsce. Udziały te z roku na rok rosną. W ubiegłych latach wynosiły one odpowiednio: 26% w 2004 r. i 25,4% udziału w ujęciu wartościowym oraz 21,7% w 2004 r. i 21,4% w 2003 r. udziału w ujęciu ilościowym.Dla porównania główni konkurenci: Tchibo i Nescafe osiągnęli w 2005 r. odpowiednio: 18,3% i 16,8% w ujęciu wartościowym oraz 19,3% i 12,3% w ujęciu ilościowym. Wyniki te pochodzą z ACNielsen Retail Audit z grudnia 2005 r.

Biorąc pod uwagę dane obejmujące pozycje producentów kaw w poszczególnych segmentach, w każdym z nich Kraft Foods Polska niezmiennie zajmuje czołowe pozycje. Wśród producentów kaw ziarnistych i mielonych marki Jacobs i Maxwell House osiągnęły łącznie 22,8% w ujęciu wartościowym oraz 17,9% w ujęciu ilościowym co daje Kraft Foods Polska drugą pozycję po Tchibo i przed marką Prima.

W segmencie kaw rozpuszczalnych biorąc pod uwagę udziały wartościowe Kraft zajmuje I miejsce ex’equo wraz z Nescafe z wynikiem po 36,2%, Obaj producenci znacznie wyprzedzają markę Tchibo (15,3%). W ujęciu ilościowym wyniki Kraft Foods Polska -  31,1% - plasują firmę na drugiej pozycji, zaraz po Nescafe (31,9%) i przed Tchibo (15,3%).

W najmłodszym i obecnie dynamicznie rozwijającym się segmencie tzw. mix’ów kawowych (do którego zaliczana jest również szeroka kategoria cappuccino) marki Jacobs i Maxwell House zdobyły łącznie 14,4% w ujęciu wartościowym i 10,7% w ujęciu ilościowym, co daje Kraft Foods trzecią pozycję po Mokate (odpowiednio: 37,2% i 43,6%) oraz Nescafe (odpowiednio: 28,5% i 22,3%).

- Dane publikowane przez ACNielsen potwierdzają bardzo silną pozycję naszych marek na rynku. Przypomnę tylko, że np. marka Jacobs znana jest wśród 96% konsumentów – mówi Małgorzata Faraś, kierownik ds. komunikacji w Kraft Foods Polska S.A. – Gdybyśmy bliżej przyjrzeli się poszczególnym markom, np. marce Jacobs Krönung, to króluje ona w segmencie kaw premium zarówno wśród kaw mielonych jak i rozpuszczalnych – dodaje.

Kraft Foods Polska S.A. posiada obecnie w swoim portfolio dwie główne marki kaw: Jacobs oraz Maxwell House. Każda z nich obecna jest we wszystkich segmentach rynkowych. Oferta Jacobs to marki: Krönung, Cronat Gold, Aroma, Night & Day, Milea, Cappuccino, 3 w 1, 2 w 1, Latte. W skład oferty marki Maxwell House wchodzą: Regular, Mild, 3 w 1.

kk
Autor artykułu:
kk
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"