- Twarde dane z 3 mln telewizorów Samsunga podłączonych do internetu pokazują, że urządzenia te są wykorzystywane przez sześć godzin dziennie - mówił Grzegorz Stanisz w rozmowie na konferencji PIKE. Dane te dotyczą nie tylko oglądania tradycyjnej telewizji, ale też korzystania z różnych aplikacji. To o wiele więcej niż w danych Nielsena, gdzie średni czas oglądania telewizji by; w 2022 r. niższy niż cztery godziny.
Smart TV to telewizor podłączony do Internetu i mogący współpracować z wieloma domowymi sprzętami, takimi jak urządzenia audio, AGD czy różnego rodzaju czujniki, ale także z telefonem komórkowym. Sercem Samsung Smart TV jest system Tizen, który firma rozwija od 2015 roku.
Stanisz ujawnił, że rocznie do sieci podłączanych jest 350-400 tys. telewizorów tej marki. Posiadacze odbiorników Samsunga aktywnie korzystają ze swoich telewizorów przez 24 dni w miesiącu.

W kwietniu na telewizorach Samsunga, podłączonych do internetu, zanotowano ponad 90 mln uruchomień aplikacji. Prym wiodłt Netflix i YouTube z 30 mln uruchomień miesięcznie. Canal+ online, Amazon i HBO Max notowały między 2 a 6 mln uruchomień w ciągu miesiąca. Samsung na urządzeniach Smart TV oferuje ponad tysiąc aplikacji.
- Na pięciu rynkach w Europie już w 2018 r. wprowadziliśmy inteligentny przewodnik, w którym sztuczna inteligencja analizuje sposób konsumpcji treści podanych przez nadawców i podpowiada, co ciekawego obejrzeć - mówił Stanisz.
Na wielu rynkach w Europie Samsung oferuje posiadaczom swoich telewizorów kanały FAST. Są to darmowe stacje z mocno powtarzalnym kontentem, głównie starszym, dystrybuowane przez internet i emitujące reklamy. Niedawno dwa takie kanały w Polsce uruchomił serwis Rakuten, nadają one filmy fabularne. Jednak uruchomianie takich projektów to głównie domena producentów telewizorów.

Kanały FAST od Samsunga w Polsce?
Czy można liczyć, że takie kanały pojawią się w Polsce? - Na polskim rynku przyglądamy się technologii FAST, potrzebne jest stworzenie modelu biznesowego – mówił Grzegorz Stanisz.
W sklepie Samsunga znalazła się też aplikacja serwisu Apple+ TV, który należy do konkurenta Samsunga. W 2022 r. posiadacze telewizorów tej marki, które zostały wyprodukowane w latach 2018-2022 mogą bezpłatnie przez trzy miesiące przetestować serwis streamingowy Apple'a.
- Z perspektywy osoby, która zajmuje się sprzedażą telewizorów. nie ma znaczenia czy widz chc oglądać treści z Netfliksa, YouTube, od Vectry czy Apple. Jeśli te treści są interesujące, powinny być dostępne na telewizorach kupowanych przez co czwarte gospodarstwo domowe w Polsce – podsumował Stanisz.











