Jak golą się Polacy

Instytut GFK Polonia przeprowadził badanie dotyczące pielęgnacji skóry twarzy na grupie mężczyzn golących się głównie na mokro w przedziale wiekowym między 18 a 65 lat.

kk
kk
Udostępnij artykuł:

Średni wiek, w którym mężczyzna sięga po golarkę, to 17,3 lat. Wcześniej przygodę z goleniem rozpoczynają studenci (16,6 lat) oraz mieszkańcy dużych metropolii (16,7 lat).

Ponad 80% respondentów przyznaje, że goli się tylko na mokro, stosując wyłącznie lub najczęściej tą technikę. Tych, którzy golą się jedynie na sucho jest znacznie mniej, bo tylko 9%b).

Większość badanych na pytanie o sposób golenia przyznaje, że używa maszynek jednoczęściowych (69%), podczas gdy maszynki systemowe, z wymiennymi ostrzami, stosuje 31% respondentów.

Użytkownicy tej pierwszej kierują się jej niższą ceną (aż 52%), komfortem golenia (18%) i dostępnością produktu w sprzedaży (11%). Korzystający z systemów doceniają wydajność swoich maszynek (38%), a także precyzję golenia (24%) oraz ich wysoką jakość (16%). Obie grupy są w pełni zgodne, iż najważniejsza jest dokładność golenia. Wskazuje ją identyczny odsetek badanych – 54%.

Gładko ogoleni wyraźnie dominują, stanowiąc 59% badanych, wyprzedzając posiadających jednocześnie brodę i wąsy, same wąsy (odpowiednio:16%,13%).  Dane te stawiają znak zapytania nad preferencjami Polaków, którzy do niedawna hołdowali stereotypowi Polaka-wąsacza. Obserwuje się także inne niż dotychczas sposoby noszenia zarostu. 8% badanych mężczyzn preferuje 2-3 dniowy zarost, co jest wynikiem panującego trendu związanego z modą, lansowanego przez liderów opinii – przedstawicieli mediów, znanych aktorów, piłkarzy.

Zgodnie z przewidywaniami, najważniejszym, spontanicznie wskazywanym powodem, dla którego mężczyzna sięga po maszynkę do golenia jest chęć eleganckiego, schludnego wyglądu (61%). W dalszej kolejności wymieniane były: niechęć do posiadania zarostu (26%), lepsze samopoczucie (22%) oraz poczucie obowiązku związane z wykonywana pracą (21%).

Logiczną konsekwencją tych opinii są wymagania, jakie mężczyźni stawiają maszynkom do golenia. Dokładności oczekuje 76% badanych. Następnie uwagę zwracano na bezpieczeństwo i komfort dla skóry (brak zacięć 65%, brak podrażnień 63%, komfortowe golenie 55%).

Czynniki decydujące o wyborze metody golenia na mokro to po raz kolejny chęć osiągnięcia dokładnego efektu – 51% oraz higieniczność (16%), szybkość i łatwość golenia (po 10%).

Równie interesujące okazały się ogólne statystyki grupy badanych, uwzględniające dane demograficzne i nawyki użytkowników maszynek.

Badanie wykazało, że średnia częstotliwość męskiego golenia w Polsce to 4,2 razy na tydzień. Zgodnie z oczekiwaniami, częstotliwość golenia rośnie z wiekiem (od 3,5 / tyg. w grupie wiekowej 18-29 lat do 4,8 wśród mężczyzn pomiędzy 40 a 49 rokiem życia) oraz wykształceniem - osoby z wyższym wykształceniem golą się częściej niż te z wykształceniem podstawowym (odpowiednio 4,7/tyg. i 3,8/tyg.)

Technik golenia jest niemal tak wiele ilu jest golących się mężczyzn. Prawie połowa badanych (49%) goli się „za pierwszym razem”. Dogalanie pominiętych fragmentów zrostu stosuje kolejne 41% Polaków. Na pytanie ile ruchów maszynką wykonują w celu dokładnego ogolenia jednej części twarzy 77% z nich odparło, że niezbędne są 2-3 ruchy; 18 % wystarcza jeden, a 5% potrzebuje więcej niż trzech pociągnięć.

Najczęstszą bolączką golących się jest ryzyko podrażnień i zaczerwienienia skóry podczas golenia - w sumie 55% respondentów deklaruje takie obawy.

Osoby szukające jednoznacznej odpowiedzi na pytanie rozpoczynające powyższy tekst będą zaskoczone różnorodnością wypowiedzi respondentów. Kierunek golenia każdy mężczyzna dostosowuje do kształtu swojej twarzy. 11% badanych mężczyzn goli się wyłącznie pod włos, 13% jedynie z włosem, a 14% we wszystkich kierunkach. 21% wierne jest metodzie golenia z włosem na początku a następnie pod włos, a 41% przyznaje po prostu, że kierunek golenia wybiera w zależności od partii twarzy.

Badanie zostało przeprowadzene w marcu 2006r.

kk
Autor artykułu:
kk
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji