Prawie 200 klientów mBanku mogło zalogować się na rachunku innej osoby

Około 200 klientów z powodu błędu mogło zalogować się na cudzych rachunkach w mBanku. - Pieniądze klientów są bezpieczne, a bank bierze odpowiedzialność za konsekwencje tej sytuacji. Kontaktujemy się z każdą osobą, której dotyczy problem - mówi Wirtualnemedia.pl Piotr Rutkowski, zastępca rzecznika prasowego mBanku.

bcz
bcz
Udostępnij artykuł:
Prawie 200 klientów mBanku mogło zalogować się na rachunku innej osoby
fot. materiały prasowe

Wpadkę mBanku opisał portal Niebezpiecznik.pl. Do portalu napisał zbulwersowany czytelnik, który założył właśnie konto w tym banku. Okazało się, że ma on dostęp do konta nieznanej mu osoby, a z kolei tej osobie zmieniono numer telefonu na taki, jak ma skarżący się czytelnik portalu. Ponadto przez aplikację mBanku mógł on przeglądać historię rachunku obcej osoby i wypłacać z niego pieniądze. Obaj pokrzywdzeni powiadomili bank o zaistniałej sytuacji, a ten zablokował czasowo oba konta.

- Niespełna 200 klientów wskutek błędu mogło zalogować się na rachunek innej osoby. Ograniczyliśmy dostęp do tych rachunków. Pieniądze klientów są bezpieczne, a bank bierze odpowiedzialność za konsekwencje tej sytuacji. Kontaktujemy się z każdą osobą, której dotyczy problem. Zarówno z tymi, którzy mogli się na cudze konta zalogować jak i tymi, do których te konta należą. Podjęliśmy wszystkie działania, których wymaga od nas prawo, interes i bezpieczeństwo klientów. Bardzo przepraszamy wszystkich klientów, których ten problem dotknął - powiedział portalowi Wirtualnemedia.pl Piotr Rutkowski, zastępca rzecznika prasowego mBanku.

Bank nie wyjaśnia, z jakiego powodu doszło do takiej sytuacji. Niebezpiecznik.pl przypuszcza, że incydent mógł być spowodowany pracami mBanku, które zakończyły się w poniedziałek.

Każdy klient mBanku, który otrzymał SMS-a o zmianie numeru telefonicznego i ma zablokowane konto prawdopodobnie padł ofiarę tego błędu. Portal radzi, aby sprawdzić saldo rachunku i upewnić się, że wszystko jest w porządku.

To kolejna wpadka banku w tym miesiącu. 5 sierpnia mBank rozesłał użytkownikom swojej aplikacji mobilnej serię testowych i niezrozumiałych komunikatów typu push. W treści można było przeczytać ciąg polskich znaków „ęśąćż” czy komunikat "mBank pozdrawia" z serią cyfr i znaków. mBank wyjaśnił, że na skutek błędu testowe wersje powiadomień push zostały rozesłane do wszystkich użytkowników aplikacji mobilnej, co nie powinno się zdarzyć. Bank przeprosił klientów za zamieszanie, a całą sytuację obrócił w żart, umieszczając "ęśąćż" w swoim tymczasowym logo.

bcz
Autor artykułu:
bcz
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu