Z badania na temat świątecznych zakupów Polaków wynika, że jako naród nie lubimy zakupów prezentów świątecznych.. Tylko 7 proc. ankietowanych kupuje upominki na święta z kilkutygodniowym wyprzedzeniem, na przykład w Black Friday. Swoją niechęć wobec świątecznych zakupów deklaruje 88 proc. badanych. Główne przyczyny to zatłoczone ulice oraz sklepy (61 proc.), nieprzyjemne zachowania innych klientów (54 proc.), a także brak czasu (46 proc.).
Z kolei 67 proc. ankietowanych stwierdziło, że pomocne mogą okazać się zakupy w internecie. Wśród zalet tej formy wymienia się uniknięcie tłoku w sklepie (83 proc.), oszczędność czasu (81 proc.) oraz możliwość zakupu produktów zza granicy z zachowaniem korzystnej ceny (78 proc.). W zagranicznych sklepach internetowych kupuje 34 proc. badanych.

Polacy przyznają, że w przypadku zakupów online istotna jest dla nich również polityka sklepu wobec zwrotów. W przypadku nietrafionego prezentu, 67 proc. respondentów docenia możliwość oddania go do sklepu, zaś 74 proc. zwraca uwagę na otrzymanie zwrotu kosztów przesyłki. W przypadku, gdyby paczka nie dotarła do celu lub została po drodze uszkodzona, 77 proc. ankietowanych chciałoby mieć pewność, że otrzymają zwrot pieniędzy bez problemu.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/polski-black-friday-bez-cenowych-hitow-srednie-obnizki-w-wysokosci-1-3-procenta ##

Badanie „Świąteczne Problemy Zakupowe” zostało przeprowadzone przez Kantar Millward Brown na zlecenie PayPal. Badanie online odbyło się w II turach, w dniach 2-10 listopada (I tura) oraz 15-20 listopada (II tura) w 2017 roku. Badanie przeprowadzono w 10 krajach (Czechy, Francja, Grecja, Hiszpania, Holandia, Polska, Rosja, Szwecja, Węgry oraz Włochy). Łączna liczba respondentów wyniosła 10 011 osób w wieku od 18 do 65 lat.











