Duże zmiany na transponderach satelitarnych Canal+

W poniedziałek szereg polskich kanałów zmieniło parametry na Hot Birdzie 13E. Objęły one także niekodowane stacje. Tak stało się w przypadku kanałów Grupy MWE, Red Carpet TV i Active Family. Są one teraz nadawane wyłącznie z tego samego transpondera, co Canal+ Premium czy Canal+ Sport.

ag
ag
Udostępnij artykuł:
Duże zmiany na transponderach satelitarnych Canal+
Zmiany objęły m.in. stację Active Family

Od 24 października Antena HD (drogą satelitarną nadaje w jakości SD), Nuta.TV, Nuta Gold, Power TV, TVC i Home TV nie są już nadawane z transpondera 10,892 GHz, polaryzacja H, SR=27500, FEC=3/4. Jak zauważył SAT Kurier, emisja jest teraz prowadzona wyłącznie z transpondera 11,278 GHz, polaryzacja V, SR=27500, FEC: 3/4. Spośród stacji Michała Winnickiego jedynie Home TV jest kodowana. Pozostałe drogą satelitarną są FTA.

Red Carpet TV i Active Family także zmieniły transponder

Od poniedziałku jedynie z transpondera 11,278 GHz można oglądać także Red Carpet TV HD (FTA) i Active Family.  Z tej pojemności prowadzona jest też emisja Canal+ Now, Eleven Sports 4, Canal+ Premium, Canal+ Sport, National Geographic Polska, MiniMini+ i Eurosport 1.

Wcześniej Red Carpet TV HD dodatkowo był dostępny z transpondera 10,834 GHz, polaryzacja V, SR=27500, FEC=3/4. Obecnie, według portalu Lyngsat, korzysta z niego tylko Music Box Polska. Do poniedziałku Active Family można było oglądać także z transpondera 10,719 GHz, polaryzacja V, SR=27500, FEC=3/4. Obecnie jedyną dostępną stacją z transpondera 110 jest TVP Info HD.

Niewykluczone, że trwają przygotowania do zrobienia miejsca na satelicie dla TVP 4K, który zostanie reaktywowany z okazji mundialu w Katarze. Kanały w tej jakości obrazu zajmują znacznie więcej pasma satelitarnego niż stacje w HD (wysokiej rozdzielczości) czy SD (standardowej rozdzielczości). W 2018 roku i w 2021 roku platforma Canal+ oferowała TVP 4K.  Konkurencyjny Polsat Box wówczas nie miał w ofercie dekoderów 4K i nie oferował tej stacji.

Canal+ nie podaje liczby abonentów

Grupa Canal+, która „wypożycza” miejsce na satelicie wielu polskim kanałom telewizyjnym w pierwszych dziewięciu miesiącach 2022 roku odnotowała wzrost przychodów o 1 proc. w porównaniu do trzech pierwszych kwartałów 2021 roku. Przychody wyniosły 4,292 mld euro. Za taki wynik odpowiada m.in. wzrost zapotrzebowania na płatną telewizję w rozwijających się krajach, gdzie coraz więcej inwestuje Canal+.

Mniej optymistycznie wyglądały już wyniki finansowe w III kwartale. Canal+ Group o 3,3 proc. w porównaniu z III kwartałem ub.r. Wówczas wyniosły 1,467 mld euro, a teraz 1,419 mld euro. Na francuskim rynku przychody Canal+ Group w pierwszych trzech kwartałach wzrosły o 1,3 proc., a na zagranicznych rynkach o 6,3 proc. W III kwartale we Francji spadły o 3,5 proc., natomiast na pozostałych rynkach wzrosły o 1,5 proc. Nie podano danych odnośnie liczby abonentów i subskrybentów. Pod koniec I półrocza br. firma informowała, że ma ich 23,9 mln. Ostatnie dane z Polski pochodzą sprzed roku, kiedy Canal+ miał 2,7 mln klientów. 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu