HBO Max z 5,5 mln polskich użytkowników, Netflix i CDA Premium ze spadkami

Netflix pozostaje zdecydowanie najpopularniejszą platformą VoD i OTT w Polsce, przy czym w marcu zanotował niewielkie spadki zasięgu, podobnie jak CDA Premium i WP Pilot. Duże wzrosty osiągnęły natomiast platformy HBO (w związku z debiutem HBO Max w Polsce), Polsat Box Go i Polsat Go.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
HBO Max z 5,5 mln polskich użytkowników, Netflix i CDA Premium ze spadkami

Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w marcu Netflixa, jako stronę www i aplikację, odwiedziło 14,03 mln polskich internautów, co dało 46,79 proc. zasięgu. Każdy spędził na platformie średnio 5 godzin, 5 minut i 19 sekund.

W tekście podajemy liczby użytkowników, czyli internautów, którzy przynajmniej raz w miesiącu odwiedzili daną platformę, niekoniecznie nawet logując się do niej. Dane dotyczące swoich subskrybentów w Polsce regularnie podaje jedynie, z racji obecności na warszawskiej giełdzie, właściciel CDA Premium. Na koniec ub.r. usługa miała 447,3 tys. subskrybentów, wobec 348,6 tys. rok wcześniej i 231,7 tys. na koniec 2019 roku. Firma osiągnęła wzrost całorocznych przychodów sprzedażowych o 13,3 proc. do 68,62 mln zł (z czego te z subskrypcji zwiększyły się z 57,04 do 65,72 mln zł) oraz zysku netto z 16,34 do 19,04 mln zł.

W marcu CDA Premium, według danych z Mediapanelu, zanotowało 2,85 mln użytkowników, 9,53 proc. zasięgu oraz 44 minuty i 35 sekund przeciętnego czasu spędzonego przez internautę.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/allegro-wyprzedzilo-onet-olx-z-duzym-wzrostem-mediapanel-z-marca,7170004859881601a ##

HBO Max na początek z 5,5 mln polskich użytkowników

Platformę HBO z treściami VoD i OTT odwiedziło 5,56 mln polskich internautów (dało to 18,54 proc. zasięgu), z których każdy spędził tam godzinę, 19 minut i 17 sekund. 8 marca usługa HBO GO została zastąpiona w Polsce przez HBO Max, towarzyszyła temu szeroka kampania reklamowa i promocja, w ramach której do końca marca można było dożywotnio aktywować dostęp do platformy za 19,99 zł miesięcznie.

Dalej w rankingu są platformy należące do czołowych nadawców telewizyjnych. Player, należący do TVN Grupy Discovery, zanotował 4,21 mln użytkowników, 14,03 proc. zasięgu oraz 3 godziny, 7 minut i 5 sekund przeciętnego czasu spędzonego przez internautę, a platformy Telewizji Polskiej (głównie TVP VOD) - 3,01 mln użytkowników, 10,05 proc. zasięgu oraz 3 godziny, 26 minut i 52 sekundy średniego czasu korzystania.

Grupa Cyfrowy Polsat we wrześniu ub.r. swoją Iplę zastąpiła dwoma nowymi platformami. Działający w modelu subskrypcyjnym Polsat Box Go miał w marcu 3,75 mln użytkowników, 12,51 proc. zasięgu oraz godzinę, 42 minuty i 6 sekund przeciętnego czasu korzystania przez odwiedzającego, a oferujący darmowe treści Polsat Box - 2,77 mln internautów, 9,25 proc. zasięgu oraz 2 godziny, 3 minuty i 27 sekund średniego czasu korzystania.

2,8 mln internautów na Canal+ online

Działającą od prawie dwóch lat platformę Canal+ online w marcu ub.r. odwiedziło 2,85 mln internautów (co dało 9,53 proc. zasięgu), spędzając średnio po godzinie, 27 minut i 28 sekund.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/warnermedia-discovery-hbo-max-discovery-player-fuzja-serwis-streamingowy,7170017996207745a ##

Platforma Prime Video, oferowana w ramach usługi Amazon Prime uruchomionej w Polsce przez amerykański koncern jesienią ub.r., miała w marcu 2,66 mln użytkowników, 8,89 proc. zasięgu oraz 40 minut i 53 sekund przeciętnego czasu korzystania. Natomiast Wirtualna Polska w kategorii VoD i OTT, oferująca przede wszystkim platformę WP Pilot ze streamingiem kanałów telewizyjnych, zanotowała 2,28 mln odwiedzających, 7,62 proc. zasięgu oraz 54 minuty i 4 sekundy średniego czasu korzystania.

grafika

W porównaniu z lutym Netflix stracił 323 tys. polskich użytkowników (to 2,2 proc. w dół) oraz 34 minuty i 15 sekund średniego czasu korzystania (10,1 proc. w dół).

Spadki w obu statystykach zanotowały też Player i CDA Premium. Na pierwszej platformie ubyło 99,8 tys. internautów (2,3 proc.), za do przeciętny czas spędzony przez użytkownika wydłużył się o 41 minut i 55 sekund (28,9 proc.), a druga straciła 453,4 tys. odwiedzających (13,7 proc.) oraz 11 minut i 57 sekund średniego czasu korzystania (21,1 proc.).

Na WP Pilot przy spadku liczby użytkowników o 403,1 tys. (15 proc.) przeciętny czas spędzany przez internautę wydłużył się o 16 minut (42 proc.).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/viaplay-ampere-analysys-polska-serwis-streamingowy-netflix-amazon-prime-video-hbo-max,7170004770515073a ##

Wolumenowo najwięcej użytkowników zyskała platforma HBO - 1,14 mln, czyli 25,8 proc. Natomiast średni czasu korzystania z niej przez odwiedzającego zmalał o 11 minut i sekundę (12,2 proc.).

Mocno w górę poszły statystyki platform grupy Cyfrowy Polsat. Polsat Box Go zyskał 741,6 tys. użytkowników (24,6 proc.) oraz 20 minut i 23 sekundy przeciętnego czasu korzystania (24,9 proc.), a Polsat Go - 884,8 tys. internautów (46,8 proc.) oraz 35 minut i 28 sekund średniego czasu korzystania (40,3 proc.).

Platformy TVP osiągnęły wzrost o 45,8 tys. odwiedzających (1,5 proc.) oraz 2 minuty i 33 sekundy przeciętnego czasu spędzonego przez internautę (1,2 proc.), a Canal+ online - 167,7 tys. użytkowników (6,2 proc.) oraz 4 minuty i 41 sekund średniego czasu korzystania (5,7 proc.).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/do-2027-roku-ubedzie-7-mln-abonentow-platnej-telewizji-w-europie,7170016184879233a ##

Z kolei Prime Video zyskał 42,9 tys. internautów (1,6 proc.), a przeciętny czas spędzony przez internautę zmalał o 24 minuty i 59 sekund (37,9 proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"