Rośnie zainteresowanie reklamami HbbTV w TVN. „Doskonale przykuwają uwagę”

TVN to stacja, w której najczęściej pojawiają się reklamy w formie aplikacji HbbTV. Takowe kampanie zaczęły też trafiać do kanałów TVP i Polsatu. Katarzyna Topol, zastępca dyrektora ds. sprzedaży w TVN Media zdradza Wirtualnemedia.pl, że klienci są zadowoleni z takich kampanii i chętnie wracają do tego formatu.

Adrian Gąbka
Adrian Gąbka
Udostępnij artykuł:
Rośnie zainteresowanie reklamami HbbTV w TVN. „Doskonale przykuwają uwagę”

HbbTV pozwala nadawcom telewizyjnym i operatorom multipleksów naziemnej telewizji cyfrowej dodatkowe treści. Mogą być to aplikacje z wideo na żądanie, interaktywne quizy, atrakcyjne graficznie przewodniki po ofercie programowej, aplikacje ze stacjami radiowymi czy aplikacje reklamowe. Najczęściej mogą z nich skorzystać tylko odbiorcy naziemni, ale w niektórych państwach usługi telewizji hybrydowej oferują także operatorzy kablowi czy platformy satelitarne. Aby skorzystać z aplikacji trzeba mieć telewizor lub dekoder kompatybilny z HbbTV, który jest podłączony do internetu. Problemu z dostępem do takich usług nie ma na większości nowych telewizorów. Rzadziej HbbTV obsługują dekodery. Najczęściej te droższe.

grafika

Jakie aplikacje znajdziemy w HbbTV?

Odbiorcy naziemnej telewizji cyfrowej w Polsce mogą korzystać z aplikacji VoD TVP GO i Polsat GO. Obie pozwalają na dostęp do filmów, seriali, dokumentów, programów informacyjnych czy rozrywkowych tych nadawców. W TVP GO dodatkowo można odtworzyć daną audycję od początku jej emisji i cofnąć poszczególne kanały TVP do tygodnia wstecz. Poza produkcjami BBC w TVP GO, treści dostępne w obu aplikacjach są bezpłatne. Czasem, aby je obejrzeć, trzeba jednak przebrnąć przez blok reklamowy. Grupa TVN zaczęła wdrażać swój odpłatny serwis streamingowy Player na telewizory z HbbTV. Na razie korzystanie z niego w ten sposób jest możliwe na telewizorach LG z systemem WebOS22.

grafika

Dostawcą aplikacji HbbTV w Polsce jest także Emitel, operator multipleksów naziemnej telewizji cyfrowej. Za pośrednictwem jego serwisów możemy sprawdzić program wszystkich kanałów naziemnej telewizji cyfrowej wraz ze zdjęciami i opisami audycji. Możliwe jest też skorzystanie z aplikacji z dostępem do internetowych streamów najpopularniejszych stacji radiowych. Działa też serwis Legia TV, adresowany do fanów warszawskiego klubu piłkarskiego.

Reklama w czasie filmu lub programu

Od kilku miesięcy rośnie popularność aplikacji reklamowych. Najwięcej kampanii ma na koncie TVN. W ten sposób promowały się m.in. Samsung, Crunchips, Coca Cola, Netto, Vectra i Oyakata. TVP wdrożyła aplikacje marki Oponeo.pl, a Polsat sieci supermarketów Netto. Najczęściej aplikacja reklamowa wyświetla się w postaci zachęcającego do kliknięcia bannera. Po uruchomieniu jej pilotem pojawiają się informacje o danej marce, quiz jej dotyczący lub konkurs.

grafika

- Klienci chętnie rozszerzają swoją komunikację i kampanię o HbbTV, ponieważ jest to narzędzie, które doskonale przykuwa uwagę odbiorców i pozwala skutecznie zainteresować ich komunikatem reklamowym. Format HbbTV jest internetowy, a dotyczy telewizji linearnej. Oznacza to, że reklama jest bardzo dobrze widoczna, towarzyszy ciekawym i pożądanym programom telewizyjnym TVN, takim jak seriale, programy, czy filmy, a także zachęca widza do interakcji - informuje Wirtualnemedia.pl Katarzyna Topol, zastępca dyrektora ds. sprzedaży w TVN Media.

grafika

Podczas tradycyjnych bloków reklamowych wielu widzów wychodzi do kuchni czy toalety. Takiego problemu nie ma z HbbTV. Czasami nadawcy rotacyjnie wyświetlają różne bannery lub serwisy promujące swoje propozycje programowe. - Widzowie i odbiorcy mają ogromną podzielność uwagi. Format reklamowy HbbTV daje użytkownikowi możliwość interakcji i podjęcia decyzji, czy jest zainteresowany danym komunikatem. Już poprzez sam teaser prezentowany w warstwie programowej TV klient może reklamować swój produkt, usługi czy hasło. W formacie reklamy HbbTV klienci mogą również przekazać kompleksową informację czy prezentację o produkcie, a także dodać format video - taki sam jak w TV lub digitalu lub dedykowany tylko do kampanii HbbTV - tłumaczy Topol.

grafika

Jakie produkty reklamować w telewizji hybrydowej?

Reklamy w telewizji hybrydowej mogą mieć różnorodne zastosowanie. Na przykład apetycznie wyglądająca na ekranie kanapka lub pizza może zachęcić widza to zamówienia jedzenia. - HbbTV daje też duże możliwości w zakresie call to action - korzystając z QR kodu widzowie przechodzą na wskazaną stronę klienta, pobierają kod zniżkowy na zakupy bądź mogą zamówić jedzenie. Dzięki przejściu na microsite możemy również zaprosić widza do zabawy i stworzyć quiz, który jest doskonałym wprowadzeniem do prezentacji nowego produktu. Alternatywą może być test wiedzy o danym produkcie - zdradza przedstawicielka TVN Media.

grafika

Zdaniem TVN, zainteresowanie reklamą w HbbTV rośnie i klienci są zadowoleni z jej efektów. -  Taka forma komunikacji doskonale sprawdza się w branży motoryzacyjnej czy ubezpieczeniowej. Pozwala dotrzeć z ofertą do osób, które są np. zainteresowane jazdą próbną nowym modelem auta lub zapoznaniem się z nową ofertą sprzedażową. Reklama HbbTV stanowi również doskonałe uzupełnienie kampanii, które prowadzone są równolegle w trakcie emisji premier programów i seriali TVN. Jej wyniki są porównywalne z kampaniami stricte digitalowymi. Dla klientów są one na tyle satysfakcjonujące, że wielu z nich wraca do tego formatu - zapewnia Topol.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"