Canal+ online na telewizorach LG

Użytkownicy telewizorów LG z ostatnich 5 lat mogą już pobrać aplikację Canal+ online. Choć minęło ponad dwa lata od startu tego serwisu streamingowego, to wcześniej posiadacze takich sprzętów mogli korzystać z usługi jedynie za pośrednictwem przystawek. Działała natomiast aplikacja Premiery Canal+.

ag
ag
Udostępnij artykuł:
Canal+ online na telewizorach LG

Serwis Canal+ online zadebiutował 20 maja 2020 roku. W pierwszej kolejności był dostępny za pośrednictwem przeglądarek internetowych lub aplikacji na urządzeniach mobilnych z Android TV oraz iOS, a także telewizorów lub przystawek z systemami operacyjnymi Android TV. To m.in.  sprzęty Chromecast, Mi-Box, Sony, Philips czy Xiaomi. Rok temu udostępniono wersję aplikacji dla telewizorów z systemem operacyjnym Tizen 4.0 lub nowszym (Samsung).

Ponad dwa lata oczekiwania

Najdłużej na bezpośrednie skorzystanie z usługi musieli czekać posiadacze telewizorów z systemem WebOS (LG). Aplikacje udało się wdrożyć dopiero teraz, po ponad dwóch latach od debiutu serwisu. Nie dla wszystkich. Użytkownicy starszych ponad 5-letnich modeli twierdzą, że dla nich usługa nadal nie jest dostępna. Jeśli chcą skorzystać z platformy, powinni zakupić przystawkę z Android TV. Najtańsze można nabyć w sklepach ze sprzętem elektronicznym za 180 - 300 zł. Niektóre są wielkości pendrive’a, więc po podłączeniu do tylnej części telewizora, nie muszą zajmować miejsca na podstawce.

Właściciele nowszych telewizorów LG mogą pobrać Canal+ online ze sklepu LG Store. Choć posiadacze telewizorów południowokoreańskiego producenta nie mogli zainstalować Canal+ online z linearnymi kanałami na żywo, catch up TV (możliwością cofania programów do 8 godzin) i bibliotekami wideo na żądanie (VOD), to sprzęty LG obsługiwały aplikację Premiery Canal+ (działa na modelach z WebOS 3.0 i nowszych). Za jej pośrednictwem można wypożyczyć pojedyncze filmy, których ceny zazwyczaj oscylują w granicach 5,99-17,99 zł.

Kwartalne przychody Canal+ Group w I kwartale br. zwiększyły się o 6,5 proc. do 1,446 mld euro (wzrost organiczny wyniósł 6 proc.). We Francji, gdzie nadawca ma także kilka kanałów dostępnych bezpłatnie, wpływy poszły w górę o 6,5 proc. do 788 mln euro. Natomiast na rynkach zagranicznych zwiększyły się o 6,9 proc. do 574 mln euro (w ujęciu organicznym o 6,2 proc.), w komunikacie zaznaczono, że przyczynił się do tego wzrost liczby abonentów. Nie podano jednak ile obecnie ona wynosi.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Spięcie w TVP Info. Polityk PiS: nie ma pani prawa mnie wyprosić ze studia

Spięcie w TVP Info. Polityk PiS: nie ma pani prawa mnie wyprosić ze studia

Rodziny jednopłciowe głosu w polskich mediach prawie nie mają. Mówią za nich inni

Rodziny jednopłciowe głosu w polskich mediach prawie nie mają. Mówią za nich inni

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski