TVN24 liderem, TVP Info mocno w dół. TV Republika i wPolsce.pl z ogromnymi wzrostami

Liderem oglądalności wśród kanałów informacyjnych w lutym br. było TVN24. Największymi wzrostami pochwalić się mogły prawicowe stacje Telewizja Republika i Telewizja wPolsce.pl. Z kolei najwięcej straciło TVP Info, które od końca grudnia ub.r. nadaje w nowej odsłonie po tygodniowej przerwie w emisji - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
TVN24 liderem, TVP Info mocno w dół. TV Republika i wPolsce.pl z ogromnymi wzrostami

Średni dobowy udział TVN24 w lutym 2024 roku wyniósł 6,96 proc., po wzroście względem analogicznego okresu rok wcześniej o 43,80 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl.

Z miejsca ósmego na drugie awansowała Telewizja Republika, która zanotowała drugą najwyższą miesięczną oglądalność w historii nadawania (3,13 proc.; + 3030 proc. - największy wzrost w zestawieniu).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/jak-ogladac-wydarzenia-polsat-fakty-tvn-dzisiaj-tv-republika-19-30,7169427045312641a ##

Podium uzupełnia Polsat News. W lutym br. kanał miał 1,64 proc. udziału, po spadku względem lutego 2023 roku o 3,53 proc.

TVP Info w nowej odsłonie straciło ponad dwie trzecie widzów

Na czwartą pozycję (z drugiej) spadło TVP Info. Średni miesięczny wynik kanału wyniósł 1,35 proc. (po spadku o 71,99 proc.). Stacja w wyniku nowego decyzji nowego szefostwa TVP nie nadawała od 20 grudnia ub.r. od godz. 11.18 do 29 grudnia ub.r. do 19.30. Obecnie można ją oglądać w nowej odsłonie.

Bardzo wysokim wzrostem pochwalić się może także Telewizja wPolsce.pl - o 1100 proc. do 0,36 proc. Stacja w zestawieniu uplasowała się na dziewiątej pozycji.

Na ósmej pozycji zadebiutował nowy kanał Polsat News Polityka, który wystartował 10 stycznia br. Średni rynkowy udział stacji w lutym br. wyniósł 0,45 proc.

Grupy TVN i Polsatu wyprzedziły TVP

Największy udział (7,54 proc.) wśród grup kanałów newsowych w lutym br. miała Telewizja TVN, mająca w portfolio stacje TVN24 oraz TVN24 BiS i notująca wzrost o 40,15 proc. Grupy nadawcy na pozycję lidera awansowały z miejsca drugiego.

Po raz drugi w historii na drugą lokatę (z trzeciej) awansowały anteny newsowe Telewizji Polsat, których udział zwiększył się o 30,61 proc. do 3,20 proc. (łączne dane dla Polsat News, Polsat News 2, Polsat News Polityka i Wydarzenia24).

Z kolei z pierwszego na trzecie miejsce spadły anteny newsowe Telewizji Polskiej, których wynik zmniejszył się o 61,95 proc. do 2,18 proc. (TVP Info i TVP3).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/rynek-reklamy-telewizyjnej-luty-2024-lider-tvn-aflofarm,7169422826489473a ##

Łączny rynkowy udział wszystkich dostępnych na rynku stacji informacyjnych w lutym 2024 roku wyniósł 16,42 proc. Było to o 19,85 proc. więcej niż w lutym 2023 roku.

grafika

TVN24 na czele w 16-49, TV Republika wzrosła 63-krotnie

Wśród widzów w grupie 16-49 na pozycji zdecydowanego lidera wśród stacji informacyjnych w lutym 2024 roku znalazło się TVN24 z wynikiem 3,80 proc., po wzroście o 23,78 proc.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/nielsen-the-gauge-wyniki-streaming-wideo-telewizor-luty-2024,7169422169151617a ##

Z ósmego na drugie miejsce awansowała Telewizja Republika. Stacja miała 1,27 proc. udziału, po wzroście o 6250 proc. - największym w zestawieniu. Podium uzupełnia Polsat News, którego udział wyniósł 1,07 proc. (w dół o 3,60 proc.).

Grupa Polsat wyprzedziła Grupę TVP

Spośród grup kanałów informacyjnych liderem wśród widzów w wieku 16-49 lat też był TVN. Stacje tej grupy miały tutaj 4,17 proc. udziału, po wzroście o 21,57 proc.

Po raz trzeci w historii w grupie 16-49 z trzeciego na drugie miejsce awansowały informacyjne kanały Grupy Polsat (2,07 proc.; wzrost o 18,97 proc.), które wyprzedziły anteny Telewizji Polskiej (0,96 proc.; spadek o 57,89 proc.).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/tvp-wcieli-marketing-do-biura-reklamy-odbudowanie-wiarygodnosci-i-silnej-pozycji-na-rynku ##

Wszystkie stacje newsowe w tym ujęciu miały 8,60 proc. udziału w rynku, po wzroście o 14,82 proc.

grafika
Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"