Jak Polacy korzystają z internetu? 1-8 Mb/s, 50-57 zł, maile i newsy przed social media

Dostęp do internetu ma w domu 59,5 proc. Polaków w wieku 15 lat i więcej. Za łącze stacjonarne lub dostęp mobilny - najczęściej o prędkości od 1 do 8 Mb/s - pracą średnio 50-57 zł miesięcznie.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Badanie przeprowadzone przez PBS DGA i CBM Indicator pokazuje, że spośród 59,5 proc. Polaków w wieku minimum 15 lat, którzy mają w domu dostęp do internetu, 10,3 proc. posiada dodatkowo inne urządzenia pozwalające łączyć się z siecią. 52,9 proc. tych osób deklaruje, że ma jedno takie urządzenie, 5,8 proc. - że co najmniej dwa, natomiast 39,7 proc. precyzuje, że to smartfon.

Dom to zdecydowanie najczęstsze miejsce łączenia się z internetem. Przy czym prawie 30 proc. polskich internautów korzysta z sieci w pracy.

grafika

Z kolei wśród 40,5 proc. Polaków, którzy nie mają w domu dostępu do internetu, prawie trzy czwarte deklaruje, że nie jest im potrzebny, a prawie jedna trzecia uzasadnia to względami finansowymi.

grafika

40,6 proc. Polaków korzysta z internetu codziennie, 15,2 proc. - kilka razy w tygodniu, a 6 proc. - kilka razy w miesiącu lub rzadziej. Nieużywanie internetu deklaruje 38 proc. osób.

Polacy w sieci częściej korzystają z poczty mailowej i portali informacyjnych niż z serwisów społecznościowych. Częściej polscy internauci słuchają online muzyki lub radia niż oglądają wideo. Stosunkowo mało popularna jest bankowość internetowa. 

grafika

Wśród Polaków mających internet w domu 80 proc. korzysta z łącza stacjonarnego, a prawie 25 proc. - z dostępu mobilnego. 

grafika

Ponad 45 proc. użytkowników dostępu stacjonarnego korzysta z łączy o przepustowości od 1 do 8 Mb/s. Przy czym aż 15 proc. nie zna prędkości swojego łącza. 

grafika

Za dostęp stacjonarny użytkownik płaci przeciętnie 50-57 zł miesięcznie. 

grafika

Wszystkie najważniejsze aspekty związane z łączem stacjonarnym są dobrze oceniane przez użytkowników. 

grafika

Przy wyborze dostawcy internetu prędkość łącza jest istotniejsza niż atrakcyjność cen i rabatów. 

grafika

Użytkownicy dostępu stacjonarnego niezainteresowani zmianą dostawcy zdecydowanie najczęściej uzasadniają to zadowoleniem z jego usług. 

grafika

Ponad dwie trzecie użytkowników stacjonarnego dostępu do internetu nic nie jest w stanie zachęcić do rezygnacji z tej usługi. Dla co siódmej osoby takim bodźcem byłaby podwyżka cen o ponad 10 proc., a dla co dziewiątej - atrakcyjna oferta dostępu mobilnego. 

grafika

Natomiast wśród użytkowników dostępu mobilnego prędkość transmisji danych od 1 do 8 Mb/s deklaruje ponad 60 proc. osób. 

grafika

Przeciętna opłata miesięczna za dostęp mobilny wynosi 50-56 zł. 

grafika

Użytkownicy dostępu mobilnego przy wyborze dostawcy nad prędkość transferu przedkładają atrakcyjne ceny. 

grafika

Aż ponad połowa osób korzystających z dostępu mobilnego nie wie, jak jest ich limit transmisji danych. 

grafika

 

60 proc. użytkowników dostępu mobilnego deklaruje, że nie przekracza ustalonego limitu transmisji danych. 

grafika

Dwie trzecie Polaków korzystających z mobilnego dostępu do internetu deklaruje, że w żadnej sytuacji by z niego nie zrezygnowali. Natomiast po ponad 15 proc. użytkowników do takiej rezygnacji skłoniłaby co najmniej kilkunastoprocentowa podwyżka cen lub atrakcyjna oferta dostępu stacjonarnego. 

grafika

Wśród osób mających dostęp do internetu w domu 85,8 deklaruje, że nigdy nie złożyło skargi lub reklamacji u dostawcy. Użytkownicy, którzy poskarżyli się lub zareklamowali usługę internetową - stanowiący 9,6 proc. wszystkich - najczęściej jako powód wymieniają problem z samym połączeniem z siecią. 

grafika

Badanie zostało przeprowadzone na zlecenie Urzędu Komunikacji Elektronicznej przez firmy PBS DGA i CBM Indicator od 22 listopada do 2 grudnia br. Sondaże - w formie bezpośrednich wywiadów kwestionariuszowych twarzą w twarz - zrealizowano w całym kraju na grupie 1,6 tys. osób w wieku minimum 15 lat reprezentatywnej pod względem miejsca zamieszkania. 851 z nich zadeklarowało, że ma dostęp do internetu w domu.

tw
Autor artykułu:
tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"