W ciągu ostatnich 5 lat firma badawcza Kantar TNS prowadziła na zlecenie Google rozbudowane badanie dotyczące wykorzystania technologii mobilnych i smartfonów na świecie. W ramach badania przeprowadzono 625 tys. wywiadów z konsumentami z całego świata.
Odpowiedzi pokazują znaczące zmiany w sposobie korzystania z mediów, jak i w codziennym życiu, które spowodowało dynamiczne upowszechnienie się internetu w tak krótkim czasie.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/uzytkownicy-telefonow-komorkowych-w-polsce-raport-gus-2017 ##
W 2012 r. jeden na 3 konsumentów w obrębie 40 zbadanych rynków posiadał smartfona. Przez 4 lata liczba ta wzrosła do 40 proc. Dzisiaj w Polsce ze smartfonów korzysta 61 proc. konsumentów w porównaniu do 15 proc. sprzed 5 lat, co oznacza wzrost o 46 punktów procentowych w rozpowszechnieniu tych urządzeń.

Według raportu urządzenia mobilne upowszechniły się we wszystkich grupach wiekowych, jednak w szczególności dla młodych osób stały się zaufanym asystentem.
Dla polskich użytkowników poniżej 25 roku życia smartfon służy głównie do wyszukiwania informacji (80 proc. z nich używa wyszukiwarek mobilnie), oglądania wideo (64 proc. ogląda wideo przynajmniej raz w tygodniu) czy robienia zakupów (4 proc. robi mobilne zakupy, a 27 proc. poszukuje informacji o produkcie przynajmniej raz w tygodniu).

Około jedna trzecia użytkowników smartfonów z całego świata stwierdziła, że korzysta z internetu częściej przy pomocy smartfona niż komputera czy tabletu. W Polsce odsetek ten wynosi 14 proc.
Zgodnie z raportem ludzie korzystają obecnie z największej liczby urządzeń jednocześnie niż kiedykolwiek wcześniej. W 2012 r. 61 proc. Polaków korzystało z jednego z urządzeń, 15 proc. z dwóch, a tylko 2 proc. ze wszystkich trzech. 5 lat później odsetek osób używających trzech ekranów to już 21 proc. Inne urządzenia wymagające łącza z internetem także zyskują coraz większą popularność: 32 proc. Polaków stwierdziło, że posiada telewizor podłączony do sieci - smart TV.

Oto czynności do jakich według raportu Google Polacy najczęściej wykorzystują smartfony:60 proc. robi zdjęcia i kręci wideo,44 proc. słucha muzyki,39 proc. sprawdza pogodę,31 proc. sprawdza wiadomości,29 proc. gra w gry,26 proc. zarządza kalendarzem i spotkaniami21 proc. korzysta z map (także w trakcie podróży) i informacji o natężeniu ruchu,15 proc. sporządza listy zakupów i zadań do wykonania,10 proc. czyta książki i magazyny,6 proc. śledzi swoją aktywność sportową i diety.











