Jak Samsung został globalnym zwycięzcą?

Samsung otrzymał najwięcej nagród podczas tegorocznej ceremonii wręczenia Oskarów w dziedzinie projektów przemysłowych

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Samsung otrzymał najwięcej nagród podczas tegorocznej ceremonii wręczenia Oskarów w dziedzinie projektów przemysłowych, przyznawanych przez Amerykańskie Towarzystwo Projektów Przemysłowych (Industrial Design Society of America)

Samsung otrzymał złote medale za rewolucyjną przenośną drukarkę oraz elegancki przenośny monitor z płaskim ekranem. Srebrnymi medalami zostały nagrodzone telewizory z płaskimi monitorami oraz kuchenka mikrofalowa.

W ciągu ostatnich kilku lat Samsung okazał się jednym z najsilniejszych i najszybciej rozwijających się przedsiębiorstw. Marka i produkty Samsung znajdują się pomiędzy najbardziej innowacyjnymi i pożądanymi na rynku.

Analitycy przewidują, że Samsung podwoi swoje zyski w tym roku i tym samym znajdzie się w grupie firm (obok Citigroup, General Electric i Exxon Mobil), które uzyskają roczny zysk netto wyższy niż $10 miliardów. Prognozuje się, że w tym roku Samsung wyprzedzi Motorolę - drugiego po Nokia największego producenta telefonów komórkowych. Samsung staje się również coraz silniejszą konkurencję dla japońskich producentów sprzętu komputerowego i telewizorów z płaskim ekranem.

Kierownictwo firmy Samsung z optymizmem patrzy w przyszłość cyfrowych technologii, gdyż odchodząca w przeszłość technologia analogowa była zdominowana przez japońskie i zachodnie firmy. "Nie ma firmy lepiej przygotowanej niż Samsung, aby zbierać korzyści w rozprzestrzeniania technologii cyfrowych" - twierdzi Chu Woosik, szef relacji inwestorskich.

Dochody firmy Samsung pozwoliły firmie na większe niż konkurencji inwestowanie w produkcję, co spowodowało zwiększenie wydajności i efektywności. Aktualny sukces firmy Samsung jest rezultatem radykalnej restrukturyzacji pod koniec lat 90-tych. Wiązało się to ze zmianą podejścia do typu produkowanych dóbr oraz kryzysem finansowym w Azji w 1997 r. Te dwa wydarzenia spowodowały, że Samsung odszedł od masowej i taniej produkcji, a zaczął inwestować w technologię. Eric Kim, vice-prezes d.s. marketingu wspomina czasy, gdy nieufnie podchodzono do pomysłu zmian. Zarówno wewnątrz firmy jak i u niezależnych obserwatorów sceptycznie spoglądano na możliwość przejścia z sukcesem przez proces transformacji. Decyzje i działania podjęte wtedy dały rezultaty. Obecnie Samsung jest drugą najwartościowszą marką w Azji, wartą $12,6 miliardów, a według firmy konsultingowej Interbrand to tylko $200 mln mniej niż Sony.

Moment rozpoczęcia transformacji był kluczowy dla sukcesu. Zbiegł się w czasie z rozprzestrzenianiem technologii cyfrowych. Dlatego też została otworzona droga dla wejścia nowych produktów, jak MP3, DVD oraz unowocześnionych wersji już istniejących produktów jak telewizory czy telefony komórkowe.

(na podst. artykułu z Financial Times 05.09.2004, autor Andrew Ward)

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"