Wskaźniki pochodzące od firm analitycznych są obecnie jedynym źródłem danych na temat sprzedaży iPhone’ów, bowiem Apple jesienią br. zapowiedział że nie będzie już podawał konkretnych liczb urządzeń które w skali kwartału czy roku znalazły swoich nabywców.
Jedną z takich firm jest Consumer Intelligence Research Partners (CIRP), która opublikowała analizę sprzedaży iPhone’ów na rynku w USA w listopadzie br.
CIRP nie podaje dokładnych liczb, ale z danych wynika że w analizowanym okresie najwyższy udział w sprzedaży osiągnęły najnowsze modele zaprezentowane jesienią przez Apple – iPhone Xr, Xs oraz Xs Max, które wówczas nie wzbudziły entuzjazmu ekspertów segmentu nowych technologii.
Udział iPhone'a Xr wyniósł w listopadzie 2018 r. 32 proc., natomiast wspólne udziały modeli Xs i Xs Max to 35 proc. Wynik uzyskany przez iPhone’a Xr jest podobny do tego jaki jesienią 2017 r. zanotował iPhone X, którego udział w całej sprzedaży iPhone’ów osiągnął wówczas poziom 30 proc.

Z danych CIRP wynika także że rośnie liczba nabywców nowych iPhone’ów, którzy wcześniej korzystali ze smartfonów pracujących pod kontrolą systemu Android.
W listopadzie 2018 r. 16 proc. osób które kupiły iPhone’a używało wcześniej smartfona z Androidem, podczas gdy rok wcześniej odsetek takich użytkowników wynosił 11 proc.
W zakończonym 29 września 2018 r. IV kwartale roku finansowego 2018, Apple zanotowało przychód w wysokości 62,9 miliarda dolarów. To o 20 proc. więcej niż rok wcześniej (52,58 mld dol.).











