“Jaka to melodia?” nadawana jest od niedzieli do piątku ok. 18.30, a w soboty o 17.55. W okresie od 1 stycznia do 21 kwietnia br. udział TVP 1 w paśmie emisji teleturnieju wyniósł 30,71 proc. w grupie 4+ i 24,09 proc. w grupie 16-49 – wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl.
Rok wcześniej średnia widownia programu prowadzonego przez Roberta Janowskiego wynosiła 4,57 mln osób, co dawało stacji odpowiednio 32,73 proc. i 27,43 proc. udziału. Wtedy teleturniej nadawany był jednak tylko od niedzieli do piątku, a w okresie od 10 do 21 kwietnia teleturnieju nie emitowano ze względu na żałobę po tragedii smoleńskiej.
Mimo spadku oglądalności programu, w czasie jego emisji zdecydowanym liderem jest TVP 1. Na drugim miejscu plasuje się TVN, nadająca w tym paśmie m.in. “Detektywów”, “Kuchenne rewolucje” czy “Wymiataczy”, co daje jej 19,48 proc. udziału. Trzeci jest Polsat (14,09 proc.), a czwarta TVP 2 (7,01 proc.). W grupie 16-49 kolejność stacji jest taka sama, ale przewaga Jedynki nad TVN jest mniejsza.

15 najpopularniejszych odcinków “Jaka to melodia?” w tym roku przekroczyło granicę 5 mln widzów. Najpopularniejszy z nich miał 6,19 mln oglądających przy udziale na poziomie 39,48 proc. Wyemitowano go 9 stycznia br.
Wpływy reklamowe z teleturnieju w okresie od 1 stycznia do 21 kwietnia br. wyniosły 50,3 mln zł. Rok wcześniej było to zaledwie 26,9 mln zł, ale wtedy program nie był nadawany w soboty, po tragedii smoleńskiej przez ponad tydzień nie było go na antenie, teleturnieju nie pokazano też kilka razy w lutym ub.r. ze względu na transmisje z igrzysk olimpijskich (dane cennikowe netto, bez rabatów).
Z danych telemetrycznych wynika, że teleturniej “Jaka to melodia?” śledzą głównie kobiety, widzowie po 45. roku życia, mieszkańcy wsi oraz osoby z wykształceniem podstawowym.
“Jaka to melodia?” gości na antenie TVP 1 nieprzerwanie od 1997 roku.











