Jaka użyteczność stron LUKAS Banku?

Agencja Janmedia przeprowadziła badanie użyteczności stron LUKAS Banku.

kk
kk
Udostępnij artykuł:

Wynikiem pracy agencji jest raport zawierający opis mocnych i słabych stron serwisu Banku. Zaproponowano też szereg poprawek i usprawnień mających na celu zwiększenie intuicyjności serwisu dla użytkownika.

„ Profil internautów oraz oczekiwania stawiane stronom internetowym ulegają obecnie dynamicznym zmianom. To, co było jeszcze dwa lata temu utopią dzisiaj zaczyna stawać się standardem. Dlatego też zdecydowaliśmy się na przeprowadzenie wnikliwej i dogłębnej analizy naszych stron przez zewnętrzną firmę z dużym doświadczeniem z zakresu użyteczności na polskim i amerykańskim rynku. Badania objęły zarówno funkcjonalność, dostępność i użyteczność stron, ale również pomogły w stworzeniu przesłanek do ustalenia nowej długofalowej strategii rozwoju stron Banku. Wnioski uzyskane z badania są pierwszym etapem dostosowywania naszych stron do obecnych i przyszłych oczekiwań naszych klientów”- mówi Arkadiusz Łatko - Web Marketing Manager z LUKAS Banku.

„Terminologia bankowa sprawiać może każdemu z nas wiele problemów. Ponadto użytkownicy zazwyczaj szukają informacji w pośpiechu. Okazuje się, zatem, że podanie im informacji w sposób szybki i jednocześnie zrozumiały wymaga sporej wiedzy po stronie twórcy serwisu. Nasze badanie pomogło Klientowi lepiej poznać użytkowników swych stron oraz ich potrzeby.”– mówi Tomek Karwatka z Janmedia

Raport opisujący użyteczność serwisu powstał na podstawie analizy eksperckiej, testów z użytkownikami oraz badań eyetracking. W badaniach z użytkownikami sprawdzano jak osoby z grupy docelowej Banku radzą sobie z typowymi zadaniami. Ich zachowania i wypowiedzi były obserwowane i nagrywane w celu dalszej analizy.

W badaniach eyetracking sprawdzono natomiast jak podczas wykonywania typowych zadań wzrok użytkownika porusza się po serwisie. Dzięki temu poznano obszary strony, na jakich skupia się wzrok użytkownika. Pomogło to między innymi ustalić zauważalność i efektywność nawigacji kontekstowej oraz form autopromocyjnych – podano w komunikcie.

Prace trwały dwa miesiące. Wcześniej Janmedia zajmowała się zwiększaniem efektywności elementów serwisu WWW związanych z zakładaniem konta.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów