Prawie 6 tysięcy publikacji o Meghan i Harrym po ich wywiadzie

W Polsce w zaledwie pięć dni od emisji wywiadu Oprah Winfrey z księciem Harrym i Meghan Markle we wszystkich typach mediów pojawiło się aż 5,8 tys. publikacji i wciąż ich przybywa. Wartość ekwiwalentu reklamowego przeanalizowanych do tej pory materiałów wynosi 19,1 mln złotych - podaje Instytut Monitorowania Mediów.

jd
jd
Udostępnij artykuł:

W niedzielę premierę rozmowy w CBS śledziło 17,1 mln osób. W poniedziałek, 8 marca br. o godz. 20.30 TVN24 wyemitował wywiad Oprah Winfrey z księciem Harrym i księżną Meghan. Średnia widownia trwającej niemal 1,5 godziny rozmowy wyniosła 1,34 mln osób.

W dwa dni po emisji w prasie, radiu, telewizji, portalach internetowych i w social mediach pojawiało się na ten temat prawie 4,3 tys. publikacji o dotarciu na poziomie 53,3 mln kontaktów z przekazem i ekwiwalencie reklamowym AVE 14,8 mln złotych - szacuje IMM.

Do czwartku 11 marca odnotowano natomiast wzrost do liczby 5,8 tys. w tym: 56 w telewizji, 152 w radiu, 2,3 tys. w portalach internetowych oraz w mediach społecznościowych typu Facebook, Twitter, Instagram aż 3,1 tys. Dotarcie zebranych publikacji wynosi 65,8 mln a ekwiwalent reklamowy 19,1 mln złotych.

grafika

Jakie media mówiły o wywiadzie Harry'ego i Meghan

W prasie o wywiadzie i losach książęcej pary pisały między innymi tytuły "Życie na Gorąco", "Fakt", "Angora", "Super Express", "Viva", "Dziennik Zachodni", "Gazeta Pomorska", "Głos Wielkopolski", "Gazeta Współczesna", "Kurier Poranny", "Kurier Lubelski", "Express Bydgoski" i wiele innych redakcji regionalnych.

Wartość reklamowa publikacji i wzmianek prasowych wynosi 1,5 mln złotych, dotarcie natomiast szacuje się na ok. 7,7 mln kontaktów.

W telewizji mówiono o wywiadzie Meghan i Harry'ego w stacjach TVN, Polsat i TVP1 - najczęściej treści ukazywały się zaś w TVN24 i Polsat News. W sumie od  7 do 11 marca w telewizjach wyemitowano 56 materiałów o wywiadzie, co przełożyło się na dotarcie w wysokości 5,1 mln kontaktów z przekazem i ekwiwalent reklamowy na poziomie 2,6 mln złotych.

Jeśli chodzi o stacje radiowe, w wywiadzie najczęściej wspominało radio RMF FM i Radio ZET. Dodatkowo informacje pojawiały się między innymi w TOK FM i Programie Pierwszym Polskiego Radia oraz stacjach regionalnych: PR Kraków, PR Szczecin, PR Rzeszów, Radio Eska Poznań, Radio Eska Wrocław, czy Radio Plus Gdańsk i Łódź.

Łączna liczba publikacji i wzmianek w stacjach radiowych wynosi 152 o zasięgu na poziomie 8,7 mln kontaktów i AVE w wysokości 171 tys. złotych.

Najwięcej treści nawiązujących do rozmowy z księciem Harrym i Meghan Markle odnotowano w portalach internetowych i mediach społecznościowych, w tym w social mediach najczęściej na Twitterze i Facebooku. Łączny wynik dla obu rodzajów medium to 5 524 materiałów o dotarciu szacowanym na 44,3 mln kontaktów z przekazem i wartości reklamowej 14,7 mln złotych.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/meghan-i-harry-wywiad-z-oprah-winfrey-wprawni-celebryci-ile-zyskali-wartosc-marketingowa ##

Pierwszy wywiad Meghan i Harry'ego od opuszczenia rodziny królewskiej

- Zamierzamy wycofać się jako 'wysocy rangą' członkowie rodziny królewskiej i pracować, aby stać się niezależnymi finansowo, jednocześnie nadal w pełni wspierając Jej Królewską Mość. To z waszą zachętą, szczególnie w ciągu ostatnich kilku lat, czujemy się gotowi na tę zmianę - napisali na Instagramie w styczniu ub.r. księżna i książę Sussex.

Rozmowa w poniedziałek pokazana została również m.in. w Wielkiej Brytanii (na kanale ITV).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ksiaze-harry-i-ksiezna-meghan-sussex-rezygnacja-rodzina-krolewska-dlaczego-komentarz-co-dalej-z-monarchia-w-wielkiej-brytanii,7170773195114113a ##

Wywiad został wyprodukowany przez Harpo Productions. Producentami wykonawczymi są Terry Wood oraz Tara Montgomery, a współproducentem wykonawczym jest Brian Piotrowicz.

Za dystrybucję międzynarodową audycji odpowiada ViacomCBS Global Distribution Group.

Oskarżenia i rasizm i brak wsparcia

Księżna Sussex Meghan Markle zarzuciła Pałacowi Buckingham obojętność, rasizm i utrwalanie kłamstw. Zgodnie z jej relacją, w rodzinie królewskiej były rozmowy dotyczące tego "jak ciemna może być skóra" jej syna, a ona sama miała myśli samobójcze. Jej słowa potwierdził mąż, w wątku o kolorze skóry ich dziecka mocno zadeklarował, że nigdy nie powie, z kim konkretnie była prowadzona taka rozmowa.

Meghan powiedziała, że to mogłoby zniszczyć wizerunek tej osoby. Zdaniem syna księżnej Diany w artykułach brytyjskich tabloidów na temat jego małżonki "pobrzmiewały kolonialne tony". "Mimo tego nikt z mojej rodziny nic nie powiedział. To boli" - stwierdził. Amerykańska aktorka przyznała, że na królewskim dworze czuła się "uciszana". Mówiła, że gdy wielokrotnie prosiła o pomoc w związku z problemami natury psychicznej, nie dostawała jej. Zarzuciła z Harrym otoczeniu Pałacu Buckingham, że nie pomogli im w walce z nagonką tabloidów na Meghan, nawet kiedy ta była w ciąży.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/meghan-i-harry-wywiad-opinie-co-dalej-z-monarchia-gdzie-obejrzec-wywiad-brytyjczycy-krytycznie-oceniaja-wywiad,7170368073950849a ##

Z jej relacji wynika, że królowa Elżbieta była dla niej serdeczna i pomocna. O swojej szwagierce księżnej Kate także wypowiadała się w ciepłych słowach, nazwała ją "dobrym człowiekiem". Meghan i Harry powiedzieli, że zasadniczą przyczyną wycofania się z ról aktywnych członków rodziny królewskiej był brak wsparcia i pomocy ze strony Pałacu Buckingham. Harry nawiązał przy tym do swojej zmarłej matki, księżnej Diany, która zwłaszcza po rozwodzie żyła pod ogromną presją tabloidów i opinii publicznej.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"