11,4 mld zł rocznie straty z powodu podróbek w Polsce. Najczęściej podrabiane leki, ubrania i alkohol

W związku z podrabianiem produktów 13 sektorów traci w Polsce 11,8% sprzedaży bezpośredniej rocznie. To równowartość ok. 2,7 mld euro (11,4 mld zł) lub 72 eur (301 zł) na jednego mieszkańca Polski rocznie - wynika z raportu Urzędu Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej (EUIPO).

km
km
Udostępnij artykuł:
11,4 mld zł rocznie straty z powodu podróbek w Polsce. Najczęściej podrabiane leki, ubrania i alkohol

W ciągu ostatnich 5 lat EUIPO śledził koszty ekonomiczne podrabiania produktów w 13 sektorach gospodarki uznanych za podatne na naruszenia praw własności intelektualnej. Obecne dane pokazują, że w wyniku obecności podrobionych produktów na rynku bezpośrednie straty roczne w tych sektorach w całej UE wynoszą 60 mld euro, co odpowiada 7,5% sprzedaży. Łączne straty są równoważne 116 euro na obywatela UE rocznie.

grafika

Ponieważ legalni producenci produkują mniej, niż produkowaliby w przypadku braku zjawiska podrabiania produktów, zatrudniają oni tym samym mniej pracowników. Przekłada się to na utratę 434 tys. miejsc pracy w poniżej wymienionych sektorach.

grafika


Badania zostały przeprowadzone w 13 następujących sektorach: kosmetyki i higiena osobista, odzież, obuwie i akcesoria, artykuły sportowe, zabawki i gry, biżuteria i zegarki, torebki i walizki, nagrania muzyczne, napoje spirytusowe i wina, środki farmaceutyczne, pestycydy, smartfony, baterie i opony.

Dane te stanowią część cyklu prac badawczych prowadzonych przez EUIPO w ciągu ostatnich 5 lat. Przedstawiony raport podsumowujący łączy również badania nad wpływem własności intelektualnej na gospodarkę UE oraz koszty podrabiania produktów i piractwa na handel międzynarodowy. Analiza dokonuje również syntezy działań podejmowanych w celu zwalczania naruszeń praw własności intelektualnej przez organy krajowe, regionalne i międzynarodowe.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska