W okresie od stycznia do marca br. stacje radiowe zarobiły na reklamach 2,38 mld zł. To 7,4 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2022 roku – wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe netto, bez rabatów, Kantar).
Pozycję lidera niezmiennie utrzymuje radio RMF FM, które na reklamach zarobiło w omawianym okresie 792,8 mln zł, zwiększając przychody reklamowe rok do roku o 29,9 proc.
Wiceliderem rankingu jest Radio Zet z przychodami w wysokości 412,9 mln zł – notując spadek w skali roku o 4,1 proc.
Podium zamyka Program III Polskiego Radia. Rozgłośnia zarobiła na reklamach w I kwartale br. 77,7 mln zł, czyli 17 proc. mniej niż rok wcześniej.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/sluchalnosc-radio-duze-miasta-i-kwartal-2023-rmf-fm,7169657960994433a ##
Znaczący, bo wynoszący 31,4 proc. spadek wpływów z reklam notuje w omawianym okresie radiowa Jedynka – zmalały one z 96,5 mln zł w I kwartale 2022 roku do 66,2 mln zł w I kwartale br.

Mniej na reklamach zarobiło też radio Vox FM – 45,8 mln zł – czyli 2,8 proc. mniej niż w tym samym okresie ub.r.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/polskie-radio-ile-wydaje-trojka-polskie-radio-24,7169671181694593a ##
W Esce Warszawa reklamodawcy wydali 34,9 mln zł (wzrost o 10 proc.), w RMF Classic – 34,4 mln zł (wzrost o 25,1 proc.), w Esce Wrocław – 33,6 mln zł (wzrost o 8,2 proc.), a w Antyradiu – 32,6 mln zł (wzrost o 22,6 proc.).











