Polskie Radio przygotowało pięć spotów, przedstawiających scenki z życia rodziny, której towarzyszy radiowa Jedynka. Kampania wizerunkowo-produktowa odwołuje się do audycji najbardziej utożsamianych z anteną: „Sygnałów dnia”, „Muzycznej Jedynki”, „Kroniki sportowej”, „Radia kierowców” oraz nowej na antenie „Porannej gimnastyki z Jedynką” (wróciła na antenę w lutym br.).
Kampania ma charakter ogólnopolski. Jej twarzą jest Paweł Królikowski, aktor znany m.in. z roli Kusego w „Ranczu”, od lat związany z Polskim Radiem. W spotach występuje także Joanna Orleańska.
- To od Jedynki zaczęło się radio w Polsce, pierwszą audycję wyemitowała 94 lata temu. Przetrwała okupację, PRL, od niej przygodę z radiem zaczynało moje pokolenie. Odkąd pamiętam, słucham Programu I Polskiego Radia - tłumaczy Paweł Królikowski.

Celem kampanii jest wzmocnienie tożsamości marki radiowej Jedynki oraz pozyskanie nowych słuchaczy. Nadawca wyjaśnia, że wybrano Królikowskiego, ponieważ jego wizerunek medialny jest bliski wartościom, którym od lat wierna jest Jedynka: zaangażowana społecznie, promująca wiedzę i kulturę oraz dbająca o rodzinę.
Za planowanie, realizację i dobór mediów odpowiada Agencja Promocji Polskiego Radia. Scenariuszem, reżyserią i produkcją spotów zajął się Dariusz Rzontkowski i Agencja Huta 19 im. Joachima Fersengelda.
- W świecie, gdzie wciąż pojawiają się sensacyjne pseudoodkrycia, odbiorcy poszukują wiarygodnej i rzetelnej wiedzy, opinii ekspertów ułatwiających im życie, porad, jak z tego życia najprzyjemniej korzystać w czasie wolnym. To wszystko znajdą na antenie Programu 1, stąd claim kampanii „Żeby wiedzieć, trzeba słuchać” - wyjaśnia portalowi Wirtualnemedia.pl Jolanta Fudala, dyrektor Agencji Promocji Polskiego Radia. - Wybraliśmy audycje, które słuchacze Jedynki od lat z nią identyfikują, a które są użyteczne na co dzień, czyli bliskie człowiekowi. To jedna z najważniejszych cech tej anteny - dodaje.

Kampania ma zasięg ogólnopolski i obejmuje: telewizję (m.in. TVP1, TVP2, TVP3, Polsat, a także wybrane kanały tematyczne TVP, Telewizji Polsat, Discovery i nc+), prasę („Dziennik Gazeta Prawna”, „Rzeczpospolita”, „Super Express”, „Fakt”, „Twój Styl”, „Gala”, „Claudia”, „Kobieta i Życie”, „Przyjaciółka”, „Tele Tydzień”, „Sieci”, „Do Rzeczy” i „Gość Niedzielny”), internet (Onet, Polskieradio.pl), social media, outdoor oraz kina sieci Helios.
Agencja Promocji Polskiego Radia zaplanowała także związane z kampanią działania public relations.











