Justyna Górniak nową CEO Papaya Films

Z początkiem lipca 2024 r. w Papaya Films awansowała Justynę Górniak, dotychczasową chief growth officer, na stanowisko chief executive officer. Dotychczas pełniący tę funkcję Kacper Sawicki pozostaje prezesem zarządu.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Justyna Górniak nową CEO Papaya Films

Jak podano w komunikacie, Kacper Sawicki na poziomie operacyjnym skupi się na rozwoju projektów oryginalnych oraz Papaya New Directors, a także wyznaczaniu dalszych strategicznych kierunków rozwoju firmy.

Nowa CEO Justyna Górniak z Papaya Films związana jest od 2020 roku. Zaczynała jako chief people & sustainability officer, rok temu awansowała na chief growth oficera. Odpowiadała za rozwój lokalnego biznesu produkcyjnego, wzmocnienie praktyk i narzędzi we współpracy z klientami czy politykę ESG.

Jest absolwentką Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego oraz Executive MBA Szkoły Biznesu Politechniki Warszawskiej. W swojej karierze 18 lat odpowiadała za wsparcie biznesu w zakresie zasobów ludzkich m.in. w Danone, Carlsberg czy Disney.

Do grona współwłaścicieli spółki dołączyli Jan Mukułowski (chief operating officer) oraz Sebastian Jurczek (executive producer), którzy otrzymali mniejszościowy pakiet udziałów.

– Inwestowanie w zespół Papaya Films i budowanie wzajemnego zaufania wśród jego członków zawsze było dla nas priorytetem. Awanse i zmiany na kluczowych stanowiskach pokazują, że jesteśmy otwarci na budowanie długofalowych relacji – mówi Kacper Sawicki.

Oprócz Sawickiego, który posiada obecnie większość udziałów kapitału podstawowego Papaya Films, Mukułowskiego i Jurczka, udziałowcem jest również pełniący funkcję prokurenta Paweł Bondarowicz.

Papaya Films ujawnia wyniki finansowe za 2023 rok

Papaya Films w 2023 roku wypracowała 134,46 mln złotych przychodów przy zysku netto 1,58 mln złotych. Sprzedaż dla odbiorców krajowych wyniosła 94,72 mln zł, zaś dla odbiorców zagranicznych – 39,88 mln zł. W 2022 roku przychody spółki wyniosły 143,88 mln zł, a zysk netto spółki 5,94 mln zł. Tak więc w stosunku do poprzedniego roku oznacza to spadki odpowiednio o 3,4 proc. oraz o 12,9 proc.

Różnica w wynikach w porównaniu do poprzedniego roku jest przede wszystkim efektem inwestycji w pełnometrażowe projekty dokumentalne o piłkarzach Robercie Lewandowskim („Lewandowski: Nieznany") i Jakubie Błaszczykowskim („KUBA”) - wyjaśnia firma w komunikacie. 

Największym źródłem przychodu studia w ubiegłym roku były produkcje komercyjne dla takich klientów jak McDonald's, Porsche, Modivo, Visa, PKO BP, ING Bank Śląski, Play, Amazon, Netflix, Nivea, Nestlé czy G2A. 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"