Kampania społeczna "Twój nowy, większy dom - głosuj!"

Rada Młodych Przedsiębiorców inicjatorem nowej kampanii społecznej promującej udział w wyborach do Parlamentu Europejskiego

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

20 maja bieżącego roku ruszyła kampania społeczna Twój nowy większy dom głosuj, mająca na celu zachęcenie Polaków do wzięcia udziału w wyborach do Parlamentu Europejskiego. Pomysłodawcą i organizatorem kampanii jest Rada Młodych Przedsiębiorców.

Jak pokazują ostatnie badania opinii publicznej, jedynie 33% Polaków deklaruje chęć wzięcia udziału w wyborach do Parlamentu Europejskiego, a blisko 28% twierdzi, że nie zamierza głosować.* Rada Młodych Przedsiębiorców, skupiająca przedstawicieli młodego pokolenia biznesmenów, postanowiła zachęcić Polaków do głosowania w wyborach do Parlamentu Europejskiego poprzez społeczną kampanię reklamową.

Celem kampanii "Twój nowy większy dom - głosuj!" jest poinformowanie Polaków o zbliżających się wyborach do Parlamentu Europejskiego oraz zachęcenie ich do aktywnego w nich udziału.

Większość społeczeństwa ma obecnie ograniczoną wiedzę na temat Unii Europejskiej, co często skutkuje dostrzeganiem w procesie integracji jedynie negatywów, takich jak podwyżki cen. Rada Młodych Przedsiębiorców wierzy, że członkostwo w Unii Europejskiej to dla Polski ogromna szansa rozwoju, pod warunkiem, że zostanie dobrze wykorzystana. Drogą do tego jest współdecydowanie o kształcie wspólnoty, poprzez posiadanie swoich przedstawicieli w Parlamencie Europejskim. Chcemy pokazać Polakom, że bez czynnego udziału obywateli w życiu politycznym wspólnoty europejskiej nie będziemy w stanie prawdziwie skorzystać z integracji z Unią Europejską powiedział Marek Jankowski, Prezes Rady Młodych Przedsiębiorców.

Polska jest krajem o szczególnie wysokiej absencji wyborczej. Zdumiewa mała wrażliwość na ten problem elit politycznych oraz Państwowej Komisji Wyborczej. Obywateli trzeba zachęcać do uczestnictwa w demokratycznych procedurach. Wielka może być w tym rola organizacji pozarządowych, takich jak rada Młodych Przedsiębiorców. Jest jedno pozytywne doświadczenie: referendum europejskie, na którego frekwencyjny sukces wielki wpływ miało zaangażowanie tych organizacji i mediów. Podobnie, wyborów do Parlamentu Europejskiego wcale nie musi cechować katastrofalna frekwencja powiedział Profesor Jacek Raciborski, socjolog polityki z Uniwersytetu Warszawskiego.

Idea kreatywna kampanii opiera się na następującej myśli: Unia Europejska stała się naszym nowym, większym domem. Dlatego każdy z nas powinien czynnie uczestniczyć w jego tworzeniu. Nie głosując na swoich przedstawicieli oddajemy głos innym. To oni będą w przyszłości decydować o tym, jak nam wszystkim będzie się mieszkać w nowej, powiększonej Europie. Kampania wykorzystuje prostą symbolikę, w której Unia Europejska porównana jest właśnie do nowego, większego mieszkania. powiedział Jacek Olechowski z Rady Młodych Przedsiębiorców. Koncepcję kreatywną kampanii opracowała Agencja DougFaberFamily.

Kampania Twój nowy większy dom głosuj uzyskała silne wsparcie ze strony mediów, które nieodpłatnie udostępniły swoją powierzchnię reklamową i czas antenowy. Na antenie stacji TVN, TVN24 oraz TV4 będzie można zobaczyć spot reklamowy. Oprócz tego kampania będzie miała swoje rozwinięcie w prasie (Gazeta Wyborcza, Dzień Dobry), radio (Radio Plus, Radio 94, Radio Flash, Radio Pogoda, Radio Kolor) oraz na blisko 600 citilightach AMS i Clear Channel w całej Polsce. Kampania będzie trwała do 13 czerwca.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online