Z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że od początku lipca do 18 września polskie partie polityczne na płatne reklamy w telewizji przeznaczyły 8,25 mln zł. Zdecydowaną większość tej kwoty przypadła na PO i PiS. SLD wydał na reklamy telewizyjne tylko 388 tys. zł, a Ruch Poparcia Palikota - zaledwie 62 tys. zł.
PiS jako jedyna partia reklamowała się w telewizji już w lipcu, natomiast w sierpniu wykupiła... tylko jedną reklamę. Spoty PO były emitowane ogółem 817 razy, czyli ponad dwa razy więcej niż reklamy PiS-u. SLD wykupił 147 emisji swoich spotów, a RPP - tylko 23.
Kampania telewizyjna we wrześniu zdecydowanie nabrała tempa: przez 18 dni tego miesiąca spoty partii zostały pokazane prawie 650 razy, podczas gdy przez cały sierpień - niemal 530 razy. Koszt wrześniowych emisji to 3,42 mln zł, koszt sierpniowych - 2,29 mln zł, a koszt lipcowych - 2,54 mln zł.












