Kampanie reklamowe Hortex

Dwie nowe ogólnopolskie kampanie reklamowe Hortex

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Od początku 2003 r. nieprzerwanie rośnie udział Horteksu w polskim rynku soków, nektarów i napojów (bez PET). Zgodnie z danymi MEMRB wolumenowy udział Horteksu zwiększył się w tym okresie z 11,7% na początku 2003 r. do 16,2% w badaniu obejmującym lipiec-sierpień 2004 r. Zdaniem spółki, wzrost ten wynika zarówno z konsekwentnego rozszerzania portfolio Horteksu, zwiększania sił sprzedaży i poprawiania dystrybucji, jak i prowadzonych na szeroką skalę działań marketingowych, w tym - ogólnopolskich telewizyjnych kampanii reklamowych. Obecnie trwają dwie takie kampanie, wizerunkowa soków Hortex oraz produktowa przecierowego soku Hortex Vitaminka.

W roku obrotowym 2003/2004 Hortex zwiększył sprzedaż soków i napojów w ujęciu ilościowym o 22%, wprowadził na rynek wiele nowych produktów, takich jak napoje serii Hortex Plus i Hortex Light, odnowiona linia Hortex Vitaminka, witaminizowane nektary w butelkach 0,9 l oraz napoje z linii FRESZ z limetką. Soki i napoje Hortex otrzymały także nową szatę graficzną oraz wsparcie w postaci kampanii marketingowych. Działania te zaowocowały istotnym wzmocnieniem pozycji Horteksu na rynku soków, nektarów i napojów (bez opakowań PET) z 12% ilościowo w okresie maj-czerwiec 2003 r. do 16,2% w ostatnim badaniu MEMRB obejmującym lipiec-sierpień 2004 r.

"Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników osiągniętych w ostatnich kilkunastu miesiącach; bez wątpienia spory udział w odzyskiwaniu przez Hortex wiodącej pozycji na rynku miały kampanie reklamowe, które wznowiliśmy w 2003 r. po okresie dość długiej nieobecności marki w ogólnopolskiej reklamie. W obecnym roku obrotowym stawiamy sobie za cel zwiększenie udziału Horteksu w rynku soków i napojów o kolejne 2-3 punkty procentowe" - stwierdził Wojciech Planer, wiceprezes zarządu Hortex Holding SA ds. sprzedaży i marketingu.

Wzrost udziałów ilościowych Horteksu w rynku soków, nektarów i napojów (bez PET) od początku 2003 roku na tle innych wiodących producentów obrazuje, na podstawie danych MEMRB, poniższe zestawienie:

 I-II' 03 I-II' 04 VII-VIII'04Hortex 11,7% 15,0% 16,20%Maspex 28,2% 33,0% 33,10%Agros Nova 22,5% 16,9% 18,90%Pozostali producenci 37,6% 35,2% 32,80%

 Celem najnowszej, produktowej kampanii reklamowej soków Vitaminka jest wzmocnienie świadomości marki Hortex Vitaminka, a także kreowanie jej wizerunku jako zdrowego soku do codziennej konsumpcji, dającego naturalną witalność, pogodę ducha i dobry nastrój. Główne przesłanie kampanii mówi, że Vitaminka to sok, który zapewni witalność i dobre samopoczucie na cały dzień. Hasło kampanii brzmi: "Vitaminka - zdrowe podejście do codzienności".

Kampania soków Vitaminka, która potrwa kilka miesięcy na antenie Telewizji Polskiej (TVP 1, TVP 2 oraz TVP3), TVN oraz TVN 7, jest kierowana przede wszystkim do kobiet w wieku 20-39 lat, mieszkających w miastach, o wykształceniu średnim i wyższym oraz średnich i wysokich dochodach. W spotach reklamowych długości 30 oraz 15 sekund przedstawiono codzienny poranek, podczas którego młoda kobieta szykująca się do wyjścia krząta się energicznie po mieszkaniu, wyraźnie w dobrym nastroju - popijając Vitaminkę. Spoty przygotowała agencja PZL, która zajmuje się obsługą kreatywną soków i napojów Hortex; film reżyserował Kot Przybora. Od 9 września 2004 r. trwa również wizerunkowa kampania telewizyjna, której celem jest wzmocnienie świadomości marki Hortex (top of mind) oraz ocieplenie wizerunku marki Hortex poprzez humor, fantazję, polot - przy jednoczesnym podkreśleniu jakości produktów Hortex i witalności, którą one dają. Hasło tej kampanii brzmi: "Hortex. Duszkiem!". W nakręconych w podwarszawskich sadach spotach reklamowych główną rolę gra pląsający po sadzie duszek, który nie może sobie odmówić soku Hortex mimo, iż mieszka w owocowym sadzie. Sok Hortex daje mu witalność, energię i radość.

Na potrzeby kampanii wizerunkowej przygotowano dwa spoty reklamowe o długości 30 i 15 sekund. Spoty pojawiają się w Telewizji Polskiej (TVP 1, TVP 2, TVP 3), TVN i TVN 7. Przygotowała je agencja PZL; film reżyserował Iwo Zaniewski. Operatorem był Witold Sobociński, który współpracował m.in. z Andrzejem Wajdą oraz Romanem Polańskim i jest autorem zdjęć do takich filmów, jak "Ziemia Obiecana" czy "Frantic". Zdjęcia do spotów z kampanii "Hortex. Duszkiem!" powstały przy użyciu najnowocześniejszego sprzętu; wykorzystano m.in. kamerę Motion Control.

Zakupem mediów w przypadku obydwu kampanii telewizyjnych Hortex zajął się dom mediowy OMD.

Kampaniom reklamowym towarzyszą promocje konsumenckie oraz degustacje w sieciach handlowych. W każdy weekend w sklepach na terenie całej Polski odbywa się około 500 promocji soków i napojów Hortex.

Hortex ogłosił niedawno wyniki za ostatni rok obrotowy (czerwiec 2003 r. - maj 2004 r.). Firma, wiodący producent soków i mrożonek, drugi rok z rzędu osiągnęła zysk netto (2,5 mln zł) przy łącznej sprzedaży zwiększonej o blisko 27% do ponad 452 mln zł.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online