Pierwszą z nowych funkcji jest możliwość komentowania reklam w YouTube Shorts, co ma pozwolić markom angażowanie użytkowników tak samo, jak w treściach organicznych.
Google wprowadza także opcję dodawania linków do stron marek w treściach sponsorowanych, dzięki czemu użytkownicy będę mogli przenieść się bezpośrednio do witryny marki.
Shorts to usługa YouTube, wprowadzona w 2021 roku, umożliwiająca łatwe mobilne montowanie i publikacje krótkich filmików. To odpowiedź firmy na popularność TikToka, aplikacji o bardzo podobnych funkcjach.
Wydatki na wideo wzrosły
Jak podawaliśmy w ostatnim czasie, zgodnie z najnowszym raportem Publicis Groupe, w pierwszych trzech kwartałach 2025 r. wydatki na reklamę wideo wzrosły o 5,8 proc., do niespełna 5,1 mld zł. W ramach social media inwestycje w wideo urosły o 16,5 proc.

Publicis zwraca uwagę na wyraźny wzrost YouTube w II i III kwartale po uszczelnieniu ekosystemu reklamowego. Krótkie wideo na serwisach internetowych zyskało 18,4 proc.
W Nielsen Digital średni czas oglądania zmalał o 5,5 minuty rok do roku. YouTube pozostaje numerem jeden z udziałem 7,9 proc. (7,4 proc. rok wcześniej).











