Kampanie świąteczne bardziej efektywne? Nowe aktualizacje YouTube Shorts

Google wprowadza nowe funkcje w reklamach YouTube Shorts, co markom ma ułatwić maksymalne wykorzystanie budżetów świątecznych. Aktualizacje skupiają się na większej interakcji z widzami i rozszerzeniu zasięgu.

Kinga Walczyk
Kinga Walczyk
Udostępnij artykuł:
Kampanie świąteczne bardziej efektywne? Nowe aktualizacje YouTube Shorts
Materiały prasowe

Pierwszą z nowych funkcji jest możliwość komentowania reklam w YouTube Shorts, co ma pozwolić markom angażowanie użytkowników tak samo, jak w treściach organicznych.

Google wprowadza także opcję dodawania linków do stron marek w treściach sponsorowanych, dzięki czemu użytkownicy będę mogli przenieść się bezpośrednio do witryny marki.

Shorts to usługa YouTube, wprowadzona w 2021 roku, umożliwiająca łatwe mobilne montowanie i publikacje krótkich filmików. To odpowiedź firmy na popularność TikToka, aplikacji o bardzo podobnych funkcjach.

Wydatki na wideo wzrosły

Jak podawaliśmy w ostatnim czasie, zgodnie z najnowszym raportem Publicis Groupe, w pierwszych trzech kwartałach 2025 r. wydatki na reklamę wideo wzrosły o 5,8 proc., do niespełna 5,1 mld zł. W ramach social media inwestycje w wideo urosły o 16,5 proc.

Publicis zwraca uwagę na wyraźny wzrost YouTube w II i III kwartale po uszczelnieniu ekosystemu reklamowego. Krótkie wideo na serwisach internetowych zyskało 18,4 proc.

W Nielsen Digital średni czas oglądania zmalał o 5,5 minuty rok do roku. YouTube pozostaje numerem jeden z udziałem 7,9 proc. (7,4 proc. rok wcześniej).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Edelman zatrudnia Annę Vogt na stanowisko global chief strategy officer

Edelman zatrudnia Annę Vogt na stanowisko global chief strategy officer

Igor Ruczyński przeszedł z Dentsu Polska do MyShopTV

Igor Ruczyński przeszedł z Dentsu Polska do MyShopTV

Nowy sezon serialu "Klangor" w Canal+. Jest zwiastun i zdjęcia

Nowy sezon serialu "Klangor" w Canal+. Jest zwiastun i zdjęcia

Rosja zjadła zysk polskiego giganta odzieżowego. Sinsay napędza sprzedaż

Rosja zjadła zysk polskiego giganta odzieżowego. Sinsay napędza sprzedaż

Valkea: 25 lat, 100 ekspertów, jedna z największych niezależnych agencji marketingowych w Polsce
Materiał reklamowy

Valkea: 25 lat, 100 ekspertów, jedna z największych niezależnych agencji marketingowych w Polsce

Startuje cyber.gov.pl do ochrony przed zagrożeniami w sieci

Startuje cyber.gov.pl do ochrony przed zagrożeniami w sieci