Disney Channel zanotował w maju br. spadek udziału o 7,4 proc. do 0,87 proc., ale utrzymał się na pierwszym miejscu. Z trzeciej na drugą pozycję awansował Cartoon Network, którego wynik poszedł do góry o 5,8 proc. do 0,78 proc. Stało się tak, mimo że kanał w styczniu br. zniknął z oferty mającej 900 tys. abonentów platformy N. Z drugiego na trzecie miejsce spadł Disney XD, który zanotował spadek wynoszący 16,5 proc., a jego udział uplasował się na poziomie 0,70 proc.
Największy wzrost w segmencie w zeszłym miesiącu zanotował plasujący się na ósmej lokacie teleTOON+, bowiem jego udział wzrósł aż o 98,7 proc. do 0,15 proc. Największy spadek zanotował zaś kanał BBC Cbeebies, którego udział spadł o 41,2 proc. do 0,05 proc. Stacja ta znalazła się na miejscu ostatnim w zestawieniu - dziesiątym.
W grupie wiekowej 4-12 lat liderem był natomiast Cartoon Network (aż 8,29 proc. udziału, wzrost o 27,1 proc.), drugie miejsce zajął Disney XD (6,68 proc. udziału, spadek o 8,2 proc.), a na podium uplasował się jeszcze Disney Channel (6,37 proc. udziału, po spadku o zaledwie 0,1 proc.). Największy wzrost, wynoszący aż 206,4 proc. odnotował także teleTOON+, zaś najwięcej stracił BBC CBeebies. Jego wynik spadł o 40,9 proc.

Najwięcej widzów w kanałach dziecięcych w maju br. miał serial dla młodzieży „Czarodzieje z Waverly Place”, który obejrzało aż 307 tys. osób. Nadał go Disney Channel, który umieścił aż pięć pozycji w majowym top 10. Po dwie pozycje w zestawieniu miały MiniMini+ oraz Cartoon Network. Jedyną pozycję wprowadził Disney Junior.
Wszystkie dane Nielsen Audience Measuremnt dla Wirtualnemedia.pl dzięki uprzejmości Atmedia.











