Kanały informacyjne tracą, rośnie tylko Polsat News

Wszystkie kanały ogólnoinformacyjne oprócz Polsatu News zanotowały w maju br. spadki widowni.  Zyskały jednak stacje o tematyce ekonomicznej oraz pogodowe TVN Meteo.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Liderem zestawienia pozostał kanał TVP Info. Jego średnia widownia wyniosła 209 tys. osób i była o 14,48 proc. niższa niż rok wcześniej, a udział stacji zmalał z 4,32 proc. do 3,83 proc. - pokazują dane Nielsen Audience Measurement przygotowane dla Wirtualnemedia.pl.

Na drugim miejscu znalazł się kanał TVN 24, który zanotował spadek widowni wynoszący 11,09 proc. W maju 2012 roku oglądało go średnio 153 tys. osób, a jego udział wynosił 2,81 proc. (rok wcześniej 3,05 proc.).

Trzecią pozycję zajął Polsat News. Kanał ten miał średnio 46 tys. widzów w każdej minucie, o 3,32 proc. więcej niż rok wcześniej (to jedyny wzrost wśród stacji ogólnoinformacyjnych). Udział Polsat News poszedł do góry z 0,79 proc. do 0,85 proc.

Największy spadek zanotowała zajmująca czwartą pozycję informacyjno-rozrywkowa Superstacja, której oglądalność poszła w dół o aż 17,73 proc do 12,1 tys. widzów. Udział tego kanału zmalał natomiast z 0,26 proc. do 0,22 proc.

W grupie 16-49 liderem była stacja TVN24 z udziałem na poziomie 2,06 proc. (spadek o 0,10 pkt. proc). Drugie miejsce zajął kanał TVP Info z wynikiem 2,02 proc. (spadek aż o 0,42 pkt. proc.), a trzeci był Polsat News (0,62 proc., wzrost o 0,05 pkt. proc.). Natomiast zajmująca czwartą lokatę Superstacja zanotowała tutaj wzrost udziału z 0,06 do 0,08 proc.

Obydwa kanały o tematyce ekonomiczno-biznesowej zanotowały w piątym miesiącu br. wzrosty średniej oglądalności Liderujący TVN CNBC zyskał 2,69 proc. i miał 2,9 tys. widzów. Z kolei średnia minutowa widownia TV Biznes poszła do góry o 2,55 proc. do prawie 1 tys. oglądających.

Pogodowy kanał TVN Meteo w zeszłym miesiącu śledziło średnio 8 tys. widzów, czyli o 13,53 proc. więcej niż rok wcześniej.

W maju br. najwięcej widzów w TVP Info obejrzało Telekurier” (1,03 mln osób), w TVN24 hitem była “Kawa na ławie” (631 tys. widzów), a w Polsat News - magazyn “Państwo w państwie” (284 tys. widzów).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

SEC Newgate otwiera biuro na Węgrzech

SEC Newgate otwiera biuro na Węgrzech

Znamy laureatów plebiscytu VIVA! People Power 2025

Znamy laureatów plebiscytu VIVA! People Power 2025

KRRiT podzielona w sprawie Kanału Zero TV. Kiedy start stacji?

KRRiT podzielona w sprawie Kanału Zero TV. Kiedy start stacji?