Była dziennikarka TVP Info twarzą gry wojennej

Była dziennikarka Telewizji Polskiej Karolina Pajączkowska dołączyła do zespołu tworzącego grę “Play of Battle”. Będzie jej ambasadorką, a także wcieli się w postać żurnalistki poruszającej tematy wojenne.

ag
ag
Udostępnij artykuł:
Była dziennikarka TVP Info twarzą gry wojennej

W grze “Play of Battle” osadzonej w latach 2008-2025 Karolina Pajączkowska wcieli się w postać redaktorki, opowiadającej o istotnych z punktu widzenia gameplayu wydarzeniach, co - jak wyjaśniają twórcy gry - wzbogaci narrację tytułu o realizm i dziennikarskie podejście do tematów konfliktów zbrojnych.

- Dołączenie do świata gier wideo to dla mnie nowe, a zarazem fascynujące wyzwanie. Wojna i geopolityka to niezwykle trudne tematy, a ja jako osoba, która była świadkiem działań wojennych, dostałam szansę, aby przedstawić je w formie interaktywnej, przybliżając graczom to, co często jest niewidoczne za szklanym ekranem telewizora. Cieszę się, że będę mogła wykorzystać swoje doświadczenie dziennikarskie w tak ważnym projekcie, jakim jest Play of Battle - powiedziała Karolina Pajączkowska. - Ta rzeczywistość, która zostanie przedstawiona w tytule - choć jest grą, może wydarzyć się naprawdę i tutaj ten element edukacyjny był dla mnie najważniejszy – dodała. 

Premiera pełnej wersji gry w 2026 roku

Twórcy “Play of Battle” podkreślają, że zaangażowanie w projekt Karoliny Pajączkowskiej to element ich szerszej wizji: stworzenia gry, która nie tylko dostarczy emocji i adrenaliny, ale też odda ducha naszych czasów.

- Narracja w grach strategicznych jest często pomijana, a nawet gdy ktoś o niej pomyśli, to jedynym, na co się zdobędzie, jest ściana tekstu, której gracze i tak nie mają zamiaru czytać. Zaangażowanie Karoliny, jej doświadczenie oraz profesjonalizm mogą istotnie wpłynąć na odbiór Play of Battle. Równie ciekawym będzie aspekt wykreowania silnej kobiecej osobowości w grze, w której przytłaczająca część graczy to mężczyźni - stwierdził Jarosław Kotowski, game director i wiceprezes Play of Battle.

grafika

Tytuł ma być połączeniem gatunków Grand Strategy i RTS. Grę ma wyróżniać realistyczne odwzorowanie współczesnych konfliktów, opartych na prawdziwych lokacjach i scenariuszach geopolitycznych tworzonych przez światowych ekspertów. W pracach nad produkcją pomagają m.in. dr George Friedman, gen. Waldemar Skrzypczak, prof. Norman Davies i Krystian Zięć. Poza rozrywką gra będzie edukować w tematach takich jak funkcjonowanie państwa, polityka, logistyka czy wojna hybrydowa.

W środę 30 października o godz. 19:00 w Multikinie Złote Tarasy w Warszawie twórcy “Play of Battle” zaprezentują swoje postępy w pracach nad grą i pokażą jej najnowsze demo. Premiera pełnej wersji gry planowana jest w 2026 roku. Jej budżet wynosi niespełna 20 mln zł. W celu zebrania środków finansowych, które umożliwią kontynuację prac nad produkcją - studio Play of Battle planuje przeprowadzić ofertę publiczną akcji.

Prezenterka zniknęła z TVP jeszcze przed zmianami

Karolina Pajączkowska z kanałem TVP Info była związana od listopada 2019 do maja 2023 roku. Prowadziła też programy w działającym od jesieni 2021 roku TVP World. W 2022 roku relacjonowała wojnę w Ukrainie.

 Dziennikarka zniknęła z anteny po zmianie władz Telewizyjnej Agencji Informacyjnej. Jej szefem został wówczas Michał Adamczyk, a kanałem TVP Info zaczął kierować Samuel Pereira. Przed przejściem do TVP pracowała w TVN24 BiS. 

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem